DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DKT2003 | Kognitif Nörobilim | Bahar | 2 | 0 | 2 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. İBRAHİM CAN YAŞA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | - |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı temel kognitif sinirbilim içeriklerini ve patolojik süreçlerle olan ilişkilerini açıklamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kognitif işlevleri tanımlayabilecek ve nasıl ölçülebilecekleri hakkında (nöropsikolojik testler) fikir sahibi olur. 2. Aleksi, agrafi, akalkuli hakkında fikir sahibi olur. 3. Bellek, yürütücü işlevler, apraksi, agnozi, görsel mekânsal işlevler ayrıntılı bilgi sahibi olur. 4. Alzheimer hastalığı, frontotemporal demans, vasküler demans, Parkinson demansı, Lew cisimcikli demans ve kompleks parsiyel epilepsi hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur. |
Bu ders, bilişsel işlevleri ve nöropsikolojik testler aracılığıyla nasıl değerlendirilebileceğini ayrıntılı bir şekilde ele alır. Aleksi, agrafi ve akalkuli gibi bilişsel bozuklukların yanı sıra bellek, yürütücü işlevler, apraksi, agnozi ve görsel-mekânsal beceriler hakkında derinlemesine bilgi sunar. Öğrenciler, Alzheimer hastalığı, frontotemporal demans, vasküler demans, Parkinson demansı, Lewy cisimcikli demans ve kompleks parsiyel epilepsi gibi nörodejeneratif hastalıklar konusunda kapsamlı bilgi edinir. Ders, teorik temelleri klinik vaka tartışmalarıyla birleştirerek uygulamalı bir anlayış kazandırmayı amaçlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş, ders izlencesinin tanıtımı | |
2) | Nöropsikolojik değerlendirme | |
3) | Çocuklarda biliş ve davranış gelişimi I | |
4) | Çocuklarda biliş ve davranış gelişimi II | |
5) | Okuma ve alkesiler | |
6) | Yazı yazma ve agrafiler | |
7) | Ara sınav | |
8) | Sayısal yetenek ve akalkuli | |
9) | Sinirbilim bakış açısıyla bellek | |
10) | Alzheimer Hastalığı | |
11) | Frototemporal demans | |
12) | Vasküler Demans | |
13) | Lewy cisimcikli demans, Normal basınçlı hidrosefali, Kompleks parsiyel epilepsi | |
14) | Dersin değerlendirilmesi ve genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders sunumları, kitap bölümleri |
Diğer Kaynaklar: | Davranış Nörolojisi Nobel Tıp Kitabevleri Editör: Prof. Dr. Oğuz Tanrıdağ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 8 | 104 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 134 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 2 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 1 |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | 2 |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 2 |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 3 |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 1 |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 2 |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 3 |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 1 |