DKT2001 Dil Edinimi ve Dil Edinim KuramlarıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİL VE KONUŞMA TERAPİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DKT2001 Dil Edinimi ve Dil Edinim Kuramları Güz 2 0 2 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İBRAHİM CAN YAŞA
Dersin Amacı: Bu dersin amacı: Dil ve konuşma terapisi alanın temelini oluşturan dil edinimini kuramsal ve uygulamalı düzlemlerdeki tüm yönleriyle ele almaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Dil ve konuşma terapisi alanın temel konularından biri olan dil becerilerinin edinim aşamaları tanımlar.
2. Dil ediniminde önemli olan gelişim basamaklarını bilir.
3. Edinim kuramlarını açıklar ve dil gelişimini kuramların bakış açısından eleştirebilir.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, ders izlencesinin tanıtımı
2) Dil edinimi, Dil ediniminin psikososyal yönleri
3) Dil edinimi ve biliş
4) Dil edinimi ve dil kuramları
5) Dilbilimsel sistemlerin gelişimi: fonolojik gelişim
6) Konuşma algısı Kelimelerin algılanması ve üretilmesi
7) İlk sözcükler
8) Ara sınav
9) Erken dönem sentaks yapıları
10) Erken Dönem Morfolojik yapılar
11) 5 yaşından sonra dil gelişiminin sağlam temel yönleri
12) Okumanın gelişimi: bilişsel becerinin kazanılması
13) Dil edinimi ve yazma becerileri
14) Dersin değerlendirilmesi ve genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Dil Ve Zihin, Noam Chomsky, Bilgesu Yayıncılık
2.Düşünce Ve Dil, Lev S. Vygotsky, Roza Yayınevi
3.Erken Çocukluk Eğitiminde Dil Gelişimi Beverly Otto Nobel Akademik Yayıncılık
4.First Language Acquisition,Eve V. Clark, Cambrıdge Unıversıty Press
5.Language Acquisition Studies İn First Language Development, Paul Fletcher, Michael Garman, Cambridge University Press
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Ödevler 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 110

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 3
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 1
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. 1
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 2
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 2
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 1
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 2
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 1
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 2
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 3
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 1