DKT1005 AnatomiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİL VE KONUŞMA TERAPİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DKT1005 Anatomi Bahar 2 0 2 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İBRAHİM CAN YAŞA
Opsiyonel Program Bileşenleri: -
Dersin Amacı: Dersin amacı; öğrencinin temel anatomik terimleri, anatomik düzlemler, baş, omurga, üst ve alt ekstremite kemikleri anatomisi, eklemler, düz kaslar, çizgili kaslar, kalp kası anatomisi ve dolaşım sistemi anatomisi, lenf sistemi ve kan ile ilgili temel bilgileri kazanmasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Temel anatomik terimleri ve anatomik düzlemleri tanımlar.
2. Kafa, gövde, üst ve alt ekstremite kemikleri, eklem ve kasların anatomik özelliklerini tanımlar.
3. Kalp kası, vücuttaki düz kaslar ve çizgili kasların anatomik özelliklerini tanımlar.
4. Dolaşım sistemi anatomisi ve damarları tanımlar.
5. Sinir sisteminin organizasyonunu özetler.

Dersin İçeriği

Anatomiye giriş, baş boyun anatomisi, üst ekstremite kasları, dolaşım sistemi, sinir sistemi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, ders izlencesinin tanıtımı Sunumlar
2) Kemikler: Cranium, Omurga ve Toraks Sunumlar
3) Kemikler: Üst ekstremite Kemikleri Sunumlar
4) Kemikler: Alt ekstremite Kemikleri Sunumlar
5) Eklemler-Kafa ve Omurga Eklemleri Anatomisi Sunumlar
6) Eklemler- Ekstremite Eklemleri Sunumlar
7) Ara Sınav
8) Kaslar: Yüz ve Boyun Sunumlar
9) Kaslar: Gövde Kasları Sunumlar
10) Kaslar: Üst Ekstremite Sunumlar
11) Kaslar: Alt Ekstremite Sunumlar
12) Sinir Sistemi Anatomisi: Santral Sinir Sistemi Sunumlar
13) Sinir Sistemi Anatomisi: Periferik Sinir Sistemi Sunumlar
14) Dersin değerlendirilmesi ve genel tekrar Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders sunumları
Diğer Kaynaklar: 1.Yıldırım M. Anatomide Başarı İnsan Anatomisi Çalışma Kitabı. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2001
2.Yıldırım M. İnsan Anatomisi Cilt 1. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2005
3.Yıldırım M. İnsan Anatomisi Cilt 2. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2005
4. Moore, K. L (2013) Clinically Oriented Anatomy, 7th Edition.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 7 91
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 1
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 1
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. 2
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 1
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 4
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 1
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 3
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 1
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 3
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 4