Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Klinik dilbilime giriş, temel kavramlar |
Sunum okumaları, Kitap bölümleri |
2) |
Dilin bileşenleri (Sesbilgisel gelişim, semantik gelişim) |
Sunum okumaları, Kitap bölümleri |
3) |
Dilin bileşenleri (Morfoloji ve sentaks gelişimi) |
Sunum okumaları, Kitap bölümleri |
4) |
Dilin bileşenleri (Pragmatik gelişimi) |
Sunum okumaları, Kitap Bölümleri |
5) |
Dil gelişiminde yürütücü işlev becerilerinin ve dikkatin rolü |
Sunum okumaları, Kitap Bölümleri |
6) |
Doğal dil örneği, ortalama sözce uzunluğu hesaplama, nicel ölçümler |
Sunum Okumaları, Kitap Bölümleri |
7) |
Klinik dilbilim perspektifinden iletişim sürecinin açıklanması |
Sunum Okumaları, Kitap Bölümleri |
8) |
Ara sınav |
Sunum Okumaları, Kitap Bölümleri |
9) |
Klinik dilbilim perspektifinden iletişim sürecinin açıklanması |
Sunum Okumaları, Kitap Bölümleri |
10) |
Klinik dilbilim perspektifinden iletişim bozukluklarının açıklanması |
Sunum Okumaları, Kitap Bölümleri |
11) |
Klinik dilbilim perspektifinden iletişim bozukluklarının açıklanması |
Sunum Okumaları, Kitap Bölümleri |
12) |
Dil ve konuşma bozukluklarına genel bakış |
Sunum Okumaları, Kitap Bölümleri |
13) |
Dil ve konuşma bozukluklarına genel bakış |
Sunum okumaları, Kitap Bölümleri |
14) |
Dersin değerlendirilmesi ve genel tekrar |
Sunum okumaları, Kitap bölümleri |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
3 |
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
2 |
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
2 |
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
1 |
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
1 |
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
2 |
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
2 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
1 |
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
3 |
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
1 |