Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş
Beklentiler
Zaman yönetimi
Günlük Planlama
Hedefler
|
|
2) |
Düşük Bütçeli Tanıtım
Proje 1 süreç.
Görsel Dil oluşturma
Kurum içi–Ajans/Tasarım Firması-Serbest Tasarımcı-Ajans Sahibi
Portfolio çeşitleri
|
|
3) |
Proje 1 süreç.
|
Portfolyo inceleme |
4) |
Özgeçmiş yazma
İş başvuru hazırlığı
|
|
5) |
Mülakat |
|
6) |
Kendini Tanıtma-Duyurma
Dijital portfolyo
İletişim ağı kurma |
|
7) |
Düşük Bütçeli Tanıtım Sunumları-Proje 1 Teslim
Proje 2: Yüksek Bütçeli Tanıtım
|
|
8) |
Giriş
Beklentiler
Zaman yönetimi
Günlük Planlama
Hedefler
Proje 2 süreç.
Çarpıcı portfolyoları araştırma
|
|
9) |
Proje 2 süreç.
Çarpıcı portfolyoları araştırma
|
|
10) |
Proje 2 süreç. |
|
11) |
Toplu tartışma, eleştiri |
|
12) |
Sunum pratikleri |
|
13) |
Sunumdan önce son düzeltmeler |
|
14) |
Yüksek Bütçeli Tanıtım Portfolyo Gösterimi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
|
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|