FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4138 | Portfolyo Tasarımı | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. DİDEM WONG |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders iletişim tasarımı portfolyosu hazırlayabilecek yeterlilikte iletişim tasarımı projesi üretmiş öğrencilerin kendi özgün tasarım vizyonu ve tasarım becerilerini nasıl tanıtabilecekleriyle ilgili çeşitli yollara ışık tutar. Tasarımcıyı tanıtmada en uygun biçimde bireysel tasarım yaklaşımının öne çıkmasına odaklanılır. Öğrenciler, önceki dönemlerde üretmiş oldukları projeleriyle portfolyo oluşturmanın inceliklerini yaratıcı başarının ürettikleri işin kalitesi kadar, çalışmalarını ne derece iyi tanıttıkları ve sunduklarıyla da ilgili olduğu bağlantısı üzerinden öğrenirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Konsept görselleştirmek. 2) İletişim Tasarımı sektöründe kullanılan gerekli iş uygulamaları bilgisine hakimiyet göstermek. 3) İletişim Tasarımı sektöründe ihtiyaç duyulan temel iş formlarını üretmek. 4) Görsel sanatçının sektördeki yerine ve uygunluğuna dair kuralları tanımak. 5) Tasarımcı kimliklerini ve tasarım çalışmalarını tanıtmak. 6) Yaratıcı bir özgeçmiş ve benzersiz özgün bir portfolyo üretmek. |
Portfolio çeşitleri, portfolyo inceleme, iletişim ağı kurma ele alınır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Beklentiler Zaman yönetimi Günlük Planlama Hedefler | |
2) | Düşük Bütçeli Tanıtım Proje 1 süreç. Görsel Dil oluşturma Kurum içi–Ajans/Tasarım Firması-Serbest Tasarımcı-Ajans Sahibi Portfolio çeşitleri | |
3) | Proje 1 süreç. | Portfolyo inceleme |
4) | Özgeçmiş yazma İş başvuru hazırlığı | |
5) | Mülakat | |
6) | Kendini Tanıtma-Duyurma Dijital portfolyo İletişim ağı kurma | |
7) | Düşük Bütçeli Tanıtım Sunumları-Proje 1 Teslim Proje 2: Yüksek Bütçeli Tanıtım | |
8) | Giriş Beklentiler Zaman yönetimi Günlük Planlama Hedefler Proje 2 süreç. Çarpıcı portfolyoları araştırma | |
9) | Proje 2 süreç. Çarpıcı portfolyoları araştırma | |
10) | Proje 2 süreç. | |
11) | Toplu tartışma, eleştiri | |
12) | Sunum pratikleri | |
13) | Sunumdan önce son düzeltmeler | |
14) | Yüksek Bütçeli Tanıtım Portfolyo Gösterimi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | How, Print Dergileri. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Proje | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 14 | 14 |
Final | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |