VCD4138 Portfolio DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD4138 Portfolyo Tasarımı Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. DİDEM WONG
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders iletişim tasarımı portfolyosu hazırlayabilecek yeterlilikte iletişim tasarımı projesi üretmiş öğrencilerin kendi özgün tasarım vizyonu ve tasarım becerilerini nasıl tanıtabilecekleriyle ilgili çeşitli yollara ışık tutar. Tasarımcıyı tanıtmada en uygun biçimde bireysel tasarım yaklaşımının öne çıkmasına odaklanılır. Öğrenciler, önceki dönemlerde üretmiş oldukları projeleriyle portfolyo oluşturmanın inceliklerini yaratıcı başarının ürettikleri işin kalitesi kadar, çalışmalarını ne derece iyi tanıttıkları ve sunduklarıyla da ilgili olduğu bağlantısı üzerinden öğrenirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Konsept görselleştirmek.
2) İletişim Tasarımı sektöründe kullanılan gerekli iş uygulamaları bilgisine hakimiyet göstermek.
3) İletişim Tasarımı sektöründe ihtiyaç duyulan temel iş formlarını üretmek.
4) Görsel sanatçının sektördeki yerine ve uygunluğuna dair kuralları tanımak.
5) Tasarımcı kimliklerini ve tasarım çalışmalarını tanıtmak.
6) Yaratıcı bir özgeçmiş ve benzersiz özgün bir portfolyo üretmek.

Dersin İçeriği

Portfolio çeşitleri, portfolyo inceleme, iletişim ağı kurma ele alınır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Beklentiler Zaman yönetimi Günlük Planlama Hedefler
2) Düşük Bütçeli Tanıtım Proje 1 süreç. Görsel Dil oluşturma Kurum içi–Ajans/Tasarım Firması-Serbest Tasarımcı-Ajans Sahibi Portfolio çeşitleri
3) Proje 1 süreç. Portfolyo inceleme
4) Özgeçmiş yazma İş başvuru hazırlığı
5) Mülakat
6) Kendini Tanıtma-Duyurma Dijital portfolyo İletişim ağı kurma
7) Düşük Bütçeli Tanıtım Sunumları-Proje 1 Teslim Proje 2: Yüksek Bütçeli Tanıtım
8) Giriş Beklentiler Zaman yönetimi Günlük Planlama Hedefler Proje 2 süreç. Çarpıcı portfolyoları araştırma
9) Proje 2 süreç. Çarpıcı portfolyoları araştırma
10) Proje 2 süreç.
11) Toplu tartışma, eleştiri
12) Sunum pratikleri
13) Sunumdan önce son düzeltmeler
14) Yüksek Bütçeli Tanıtım Portfolyo Gösterimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: How, Print Dergileri.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Proje 14 14
Ara Sınavlar 14 14
Final 14 14
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. 5
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. 5
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. 5
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. 5
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. 3
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. 5
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. 2
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. 5
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. 3
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. 3
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. 5
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. 2
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. 5
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 5