Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş
Beklentiler
Zaman yönetimi
Günlük Planlama
Hedefler
|
|
2) |
Düşük Bütçeli Tanıtım
Proje 1 süreç.
Görsel Dil oluşturma
Kurum içi–Ajans/Tasarım Firması-Serbest Tasarımcı-Ajans Sahibi
Portfolio çeşitleri
|
|
3) |
Proje 1 süreç.
|
Portfolyo inceleme |
4) |
Özgeçmiş yazma
İş başvuru hazırlığı
|
|
5) |
Mülakat |
|
6) |
Kendini Tanıtma-Duyurma
Dijital portfolyo
İletişim ağı kurma |
|
7) |
Düşük Bütçeli Tanıtım Sunumları-Proje 1 Teslim
Proje 2: Yüksek Bütçeli Tanıtım
|
|
8) |
Giriş
Beklentiler
Zaman yönetimi
Günlük Planlama
Hedefler
Proje 2 süreç.
Çarpıcı portfolyoları araştırma
|
|
9) |
Proje 2 süreç.
Çarpıcı portfolyoları araştırma
|
|
10) |
Proje 2 süreç. |
|
11) |
Toplu tartışma, eleştiri |
|
12) |
Sunum pratikleri |
|
13) |
Sunumdan önce son düzeltmeler |
|
14) |
Yüksek Bütçeli Tanıtım Portfolyo Gösterimi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
5 |
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
5 |
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
5 |
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
5 |
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
3 |
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
5 |
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
2 |
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
5 |
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
3 |
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
3 |
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
5 |
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
2 |
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
5 |
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
5 |