VCD4138 Portfolio DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD4138 Portfolyo Tasarımı Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. DİDEM WONG
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders iletişim tasarımı portfolyosu hazırlayabilecek yeterlilikte iletişim tasarımı projesi üretmiş öğrencilerin kendi özgün tasarım vizyonu ve tasarım becerilerini nasıl tanıtabilecekleriyle ilgili çeşitli yollara ışık tutar. Tasarımcıyı tanıtmada en uygun biçimde bireysel tasarım yaklaşımının öne çıkmasına odaklanılır. Öğrenciler, önceki dönemlerde üretmiş oldukları projeleriyle portfolyo oluşturmanın inceliklerini yaratıcı başarının ürettikleri işin kalitesi kadar, çalışmalarını ne derece iyi tanıttıkları ve sunduklarıyla da ilgili olduğu bağlantısı üzerinden öğrenirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Konsept görselleştirmek.
2) İletişim Tasarımı sektöründe kullanılan gerekli iş uygulamaları bilgisine hakimiyet göstermek.
3) İletişim Tasarımı sektöründe ihtiyaç duyulan temel iş formlarını üretmek.
4) Görsel sanatçının sektördeki yerine ve uygunluğuna dair kuralları tanımak.
5) Tasarımcı kimliklerini ve tasarım çalışmalarını tanıtmak.
6) Yaratıcı bir özgeçmiş ve benzersiz özgün bir portfolyo üretmek.

Dersin İçeriği

Portfolio çeşitleri, portfolyo inceleme, iletişim ağı kurma ele alınır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Beklentiler Zaman yönetimi Günlük Planlama Hedefler
2) Düşük Bütçeli Tanıtım Proje 1 süreç. Görsel Dil oluşturma Kurum içi–Ajans/Tasarım Firması-Serbest Tasarımcı-Ajans Sahibi Portfolio çeşitleri
3) Proje 1 süreç. Portfolyo inceleme
4) Özgeçmiş yazma İş başvuru hazırlığı
5) Mülakat
6) Kendini Tanıtma-Duyurma Dijital portfolyo İletişim ağı kurma
7) Düşük Bütçeli Tanıtım Sunumları-Proje 1 Teslim Proje 2: Yüksek Bütçeli Tanıtım
8) Giriş Beklentiler Zaman yönetimi Günlük Planlama Hedefler Proje 2 süreç. Çarpıcı portfolyoları araştırma
9) Proje 2 süreç. Çarpıcı portfolyoları araştırma
10) Proje 2 süreç.
11) Toplu tartışma, eleştiri
12) Sunum pratikleri
13) Sunumdan önce son düzeltmeler
14) Yüksek Bütçeli Tanıtım Portfolyo Gösterimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: How, Print Dergileri.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Proje 14 14
Ara Sınavlar 14 14
Final 14 14
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek