GEP1375 Bilgi ve İletişim Teknolojileri IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SOSYOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SOSYOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1375 Bilgi ve İletişim Teknolojileri II Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: ADEM ÖZER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Problem Çözme Becerileri: o Bu ders, öğrencilere BİT araçlarını kullanarak çeşitli problemleri çözme becerilerini kazandırır. o Öğrenciler, ödevler ve projeler aracılığıyla gerçek hayattaki problemleri çözmek için BİT araçlarını kullanmayı öğrenirler. Eleştirel Düşünme Becerileri: o Bu ders, öğrencilere BİT araçlarını kullanırken eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. o Öğrenciler, BİT araçlarının kullanımının etik ve sosyal etkilerini değerlendirmeyi öğrenirler. Bilişim Teknolojilerine İlişkin Bilgi: o Bu ders, öğrencilere temel bilişim teknolojileri kavramları ve ilkeleri hakkında bilgi verir. o Öğrenciler, veri güvenliği ve yedekleme gibi önemli konularda bilgi sahibi olurlar. Kariyer Fırsatları: o Bu ders, öğrencileri BİT alanındaki çeşitli kariyerlere hazırlar. o Bu dersin kazandırdığı beceriler, birçok sektörde aranan beceriler arasındadır
Dersin Amacı: Bu ders iş hayatında sıkça kullanılan ofis programlarını, özellikle Excel programını ileri düzeyde bilme ve kullanma becerisiyle birlikte güncel kullanılan programlara yönelik bir bakış açısı kazandırmayı amaçlar. Ayrıca bazı senaryolar ile öğrencilerin çözüm üretebilme becerileri arttırılması hedeflenmektedir. Bu derste anlatım, bireysel çalışma, tartışma, okuma , teknoloji destekli öğrenme öğretim yöntem ve teknikleri kullanılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.
Microsoft Word:
• Farklı belge türleri (mektup, rapor, makale vb.) oluşturabilecek ve biçimlendirebilecek.
• Tablolar, grafikler ve resimler ekleyebilecek.
• Kaynak gösterme ve dipnot ekleme gibi akademik yazım kurallarını uygulayabilecek.
• Uzun belgeleri bölümlere ayırabilecek ve dizin oluşturabilecek.
• Formlar ve anketler hazırlayabilecek.
• Birden fazla kişiyle aynı belge üzerinde çalışabilecek.
Microsoft Excel:
• Temel ve karmaşık matematiksel işlemleri gerçekleştirebilecek.
• Verileri tablolar ve grafikler aracılığıyla görselleştirebilecek.
• Veri analizi için filtreleme ve sıralama gibi teknikleri kullanabilecek.
• Pivot tablolar gibi gelişmiş özellikleri kullanabilecek.
• Farklı veri kaynaklarından veri alabilecek ve işleyebilecek.
Microsoft PowerPoint:
• Etkileyici ve profesyonel sunumlar hazırlayabilecek.
• Farklı slayt düzenleri ve animasyonlar kullanabilecek.
• Sunumlara ses, video ve resim ekleyebilecek.
• Sunumları farklı formatlarda kaydedebilecek ve paylaşabilecek.
• Sunum sırasında dinleyicilerle etkileşime girebilecek.

Dersin İçeriği

1. Hafta
Dersin tanıtımı
Dersten beklentiler
Dersin kapsamı, gerekçesi, önemi, kuralları

2. Hafta
MS Word • Microsoft Word'ün temel arayüzü ve işlevleri
Farklı belge türleri (mektup, rapor, makale vb.) oluşturma ve biçimlendirme

3. Hafta
MS Word • Word'de tablolar, grafikler ve resimler ekleme
Kaynak gösterme ve dipnot ekleme gibi akademik yazım kurallarını uygulama
Uzun belgeleri bölümlere ayırma ve dizin oluşturma

4. Hafta
MS Word • Word'de formlar ve anketler hazırlama
Birden fazla kişiyle aynı belge üzerinde çalışma

5. Hafta
MS Excel • Microsoft Excel'in temel arayüzü ve işlevleri
Temel ve karmaşık matematiksel işlemleri gerçekleştirme

6. Hafta
MS Excel
Coursera Dersi
Verileri tablolar ve grafikler aracılığıyla görselleştirme
Veri analizi için filtreleme ve sıralama gibi teknikleri kullanma

7. Hafta
MS Excel • Excel'de makrolar ve pivot tablolar gibi gelişmiş
özellikleri kullanma
Farklı veri kaynaklarından veri alma ve işleme

8. Hafta
Ara Sınav

9. Hafta
MS PowerPoint • Microsoft PowerPoint'in temel arayüzü ve işlevleri
Etkileyici ve profesyonel sunumlar hazırlama

10.Hafta
MS PowerPoint • Farklı slayt düzenleri ve animasyonlar kullanma
Sunumlara ses, video ve resim ekleme

11.Hafta
MS PowerPoint • Sunumları farklı formatlarda kaydetme ve paylaşma
Sunum sırasında dinleyicilerle etkileşime girme

12. Hafta
Yeni Teknolojiler • Yapay Zekâ Sunum Araçları
Yapay zekâ sunum araçlarında kullanımı (örneğin, Prezi AI, Beautiful.ai)
Yapay zekâ sunum araçlarının faydaları ve sınırlamaları
Yapay zekâ sunum aracı kullanarak sunum hazırlama

13. Hafta
Yeni Teknolojiler • Word ve Excel'de yapay zekâ ve diğer yeni teknolojilerin kullanımı
Yeni teknolojileri kullanarak belge ve tabloların daha hızlı ve kolay bir şekilde hazırlanması

14. Hafta
Özet ve Soru-Cevap

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma Dersin tanıtımı Dersten beklentiler Dersin kapsamı, gerekçesi, önemi, kuralları
2) Microsoft Word'ün temel arayüzü ve işlevleri Farklı belge türleri (mektup, rapor, makale vb.) oluşturma ve biçimlendirme
3) Word'de tablolar, grafikler ve resimler ekleme Kaynak gösterme ve dipnot ekleme gibi akademik yazım kurallarını uygulama Uzun belgeleri bölümlere ayırma ve dizin oluşturma
4) Word'de formlar ve anketler hazırlama Birden fazla kişiyle aynı belge üzerinde çalışma
5) Microsoft Excel'in temel arayüzü ve işlevleri Temel ve karmaşık matematiksel işlemleri gerçekleştirme
6) Verileri tablolar ve grafikler aracılığıyla görselleştirme Veri analizi için filtreleme ve sıralama gibi teknikleri kullanma
7) Excel'de makrolar ve pivot tablolar gibi gelişmiş özellikleri kullanma Farklı veri kaynaklarından veri alma ve işleme
8) Ara Sınav (Online)
9) Microsoft PowerPoint'in temel arayüzü ve işlevleri Etkileyici ve profesyonel sunumlar hazırlama
10) Farklı slayt düzenleri ve animasyonlar kullanma Sunumlara ses, video ve resim ekleme
11) Sunumları farklı formatlarda kaydetme ve paylaşma Sunum sırasında dinleyicilerle etkileşime girme
12) Yapay Zekâ Sunum Araçları Yapay zekâ sunum araçlarında kullanımı (örneğin, Prezi AI, Beautiful.ai) Yapay zekâ sunum araçlarının faydaları ve sınırlamaları Yapay zekâ sunum aracı kullanarak sunum hazırlama
13) Word ve Excel'de yapay zekâ ve diğer yeni teknolojilerin kullanımı Yeni teknolojileri kullanarak belge ve tabloların daha hızlı ve kolay bir şekilde hazırlanması
14) Özet ve Soru-Cevap

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: "İleri Düzey Excel 2019", Seçkin Yayınları, 9.Baskı, Ömer Bağcı
Office 2016/ Tolga Demirhan; Pınar Aydan Demirhan, İlker Hacıoğlu, Altan Mesut

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 30
Ödev 2 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ödevler 2 2 4
Küçük Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 6

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. 3
2) Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek 2
3) Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak 3
4) Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek 3
5) Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme 2
6) Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek 2
7) Kent ve kır sosyolojisi ve demografi; siyaset sosyolojisi; toplumsal cinsiyet sosyolojisi; beden sosyolojisi; görsel sosyoloji; iş sosyolojisi; din sosyolojisi; bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak 4
8) Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak 4
9) Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek 2
10) Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. 2
11) Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak 2
12) Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek 2