Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Derse Giriş -
• Tanışma,selamlaşma ve vedalaşma
• Telaffuz
• Karşındaki kişiyi tanımak için yöneltilen basit soru ve cevaplar
• Öğrencilerin tanışma, selamlaşma kalıplarını tekrar ve diyalog yoluyla öğrenebilmesi.
• Öğrencilerin sesleri duyarak ve söyleyerek öğrenebilmesi.
|
|
2) |
• Şahıs Zamirleri
• Tanışma
• Kişisel Bilgiler
• Alfabe
• Dinleme ve telaffuz yoluyla dildeki seslerin öğrenilmesi.
|
|
3) |
• Meslekler, ülkeler ve uyruklar.
• Cins (Eril, dişil), Tekil, çoğul.
• Fiiller: Çağrılmak, sahip olmak ve olmak fiili.
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
|
|
4) |
• Sayılar (0-100)
• Fiiller: Çağrılmak, sahip olmak ve olmak fiili.
• Geniş Zaman düzenli fiil çekimleri.
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
• Kahoot oyunuyla sayıların öğrenilmesi.
|
|
5) |
• Aula Internacional Plus -2.ünite
• İstemek fiili çekimi ve kullanımı
• Belirli, belirsiz edat (el,la,los,las)
• İstemek fiilinin kullanımı ve alıştırmalarala belirli , belirsiz edatların öğretilmesi.
|
|
6) |
• Geniş zamanda düzenli fiiller (-ar, -er, -ir)
• Neden, için ve çünkü kullanımı.
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
|
|
7) |
• Geniş zamanda düzenli fiiller (-ar, -er, -ir)
• Neden, için ve çünkü kullanımı.
• Boş zaman aktiviteleri
• Genel tekrar
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
|
|
7) |
• Geniş zamanda düzenli fiiller (-ar, -er, -ir)
• Neden, için ve çünkü kullanımı.
• Boş zaman aktiviteleri
• Genel tekrar
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
|
|
8) |
ARA SINAV HAFTASI |
|
9) |
• Aula Internacional Plus -3.ünite
• Olmak, sahip olmak ve var olmak fiilleri çekimleri ve aralarındaki fark.
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi. |
|
10) |
• Olmak, sahip olmak ve var olmak fiilleri çekimleri ve aralarındaki fark.
• Muy /mucho /mucha /muchos /muchas arasındaki farklar.
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
|
|
11) |
• Soru kalıpları
• Hava durumu • Alıştırmalar ve kahoot ile hava durumunun öğretilmesi.
|
|
12) |
• Aula Internacional Plus -4.ünite
• “Giymek” fiili çekimi
• “Yapmalıyım” kalıbı
• Renkler
• İşaret sıfatları • Giysiler ile ilgili ispanyolca video izlenmesi
• Renkler ile ilgili oyun oynanması.
• İşaret sıfatları ile ilgili alıştırmaların çözülmesi.
|
|
13) |
• Mağazada diyalog kurabilme.
• Sözcük dağarcığı: Giysiler
• Sayılar
• Öğrencilerin interaktif bir şekilde sınıfta diyalog yapabilmeleri.
• Kahoot vasıtasıyla sayıların öğrenilmesi.
|
|
14) |
• Tercih etmek, gitmek düzensiz fiillerin kullanımı ve çekimi.
• -meli, -malı yapısı.
• Genel tekrar
• Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
4 |
2) |
Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. |
5 |
3) |
Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. |
3 |
4) |
Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. |
5 |
5) |
Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
4 |
6) |
Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. |
4 |
7) |
İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. |
4 |
8) |
Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. |
5 |
9) |
Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. |
4 |
10) |
Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. |
5 |
11) |
Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. |
4 |
12) |
Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. |
3 |
13) |
Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. |
4 |
14) |
İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. |
5 |
15) |
Ulusal norm ve kanunlar ile ilgili kişilerarası iletişim, öğretim çerçeveleri ve farklı teknolojilerin kullanımında akıcılık kazanmak. |
4 |