GEP0631 Sustainability and Climate ActionBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0631 Sürdürülebilirlik ve İklim Eylemi Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Ders, iklim değişikliği ve etkileriyle mücadele için bilgilendirmeyi, farkındalık yaratmayı ve acil önlemler konusunda örnekler sunmayı amaçlıyor. Bu anlamda dersin katılımcılarına, izlenen küresel çevre politikaları ve ulusal iklim planlarına entegrasyonu hakkında bilgilenme, iklim eylemi kampanyalarına eleştirel bakış kazandırma, iklim değişikliğinin azaltılmasına yönelik doğa tabanlı ve doğa dostu teknolojilerle getirilen çözümleri inceleme, sürdürülebilirlik felsefesini özümseme gibi konularda bireyden topluma yaşam alışkanlıklarımızı dönüştürmenin temellerini sunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İklim değişikliğinin ne olduğunu açıklayabilirsiniz.
2) İklim değişikliğinin olumsuz etkilerine nasıl uyum sağlamayı planladığımızı anlatabilirsiniz.
3) Düşük karbon geliştirme fırsatlarını belirleyebilirsiniz.
4) Yeşil ve iklime dayanıklı kalkınmanın sağlanmasında şehirlerin oynayabileceği dönüştürücü rolü tanımlayabilirsiniz.
5) İklim müzakerelerinin nasıl çalıştığını açıklayabilirsiniz.
6) Bir iklim taahhüdü, proje veya politika oluşturabilirsiniz.
7) Hava durumu, iklim değişkenliği ve iklim değişikliğinin insan sağlığını nasıl etkileyebileceğini açıklayabilirsiniz.
8) Beslenmenizi değiştirmenin olumlu bir etki yaratmasının yollarını belirleyebilirsiniz.

Dersin İçeriği

Bu ders, iklim değişikliği önlemlerinin ulusal planlara entegrasyonu, eğitimin iyileştirilmesi, iklim değişikliğinin azaltılması, uyum, etkinin azaltılması ve erken uyarılar konusunda farkındalık yaratılması konularına odaklanmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İklim Değişikliğine Giriş
2) Ekolojiye Genel Bakış
3) Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve İklim Eylemi
4) İklim Değişikliği ile İlgili Temel Kavramlar
5) İklim Değişikliğine Uyum
6) İklim Değişikliği ve İnsan Sağlığı
7) Sürdürülebilir Beslenme, Tarım ve Gezegen Üzerindeki Etkileri
8) Doğa Tabanlı ve Doğa Dostu Teknolojilerle Çözümler
9) Devam Eden Uluslararası İklim Değişikliği Müzakerelerinde Kilit Konular
10) İklim Eylemlerinde Eğitim Kurumlarının Rolleri
11) Çalışma Örneği: İklim Eylemi ve Şehir: Bir Belediyenin Sürdürülebilir Çevre Projeleri
12) Dünyadaki İklim Eylemi Kampanyaları ve Türkiye'deki İklim Eylemlerine Genel Bakış
12) Dünyadaki İklim Eylemi Kampanyaları ve Türkiye'deki İklim Eylemlerine Genel Bakış
13) İklim Değişikliği Eylemi için Başlıca Zorluklar ve Fırsatlar
14) Genel Bakış

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ItsLearning platformuna ders kaynakları ve notları öğretim elemanı tarafından yüklenecektir.
Diğer Kaynaklar: UNITAR, FAO, Birleşmiş Milletler

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 55
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Sunum / Seminer 1 5 5
Proje 1 15 15
Küçük Sınavlar 2 10 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. 4
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. 4
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. 5
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. 5
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.