GEP0631 Sustainability and Climate ActionBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0631 Sürdürülebilirlik ve İklim Eylemi Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Ders, iklim değişikliği ve etkileriyle mücadele için bilgilendirmeyi, farkındalık yaratmayı ve acil önlemler konusunda örnekler sunmayı amaçlıyor. Bu anlamda dersin katılımcılarına, izlenen küresel çevre politikaları ve ulusal iklim planlarına entegrasyonu hakkında bilgilenme, iklim eylemi kampanyalarına eleştirel bakış kazandırma, iklim değişikliğinin azaltılmasına yönelik doğa tabanlı ve doğa dostu teknolojilerle getirilen çözümleri inceleme, sürdürülebilirlik felsefesini özümseme gibi konularda bireyden topluma yaşam alışkanlıklarımızı dönüştürmenin temellerini sunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İklim değişikliğinin ne olduğunu açıklayabilirsiniz.
2) İklim değişikliğinin olumsuz etkilerine nasıl uyum sağlamayı planladığımızı anlatabilirsiniz.
3) Düşük karbon geliştirme fırsatlarını belirleyebilirsiniz.
4) Yeşil ve iklime dayanıklı kalkınmanın sağlanmasında şehirlerin oynayabileceği dönüştürücü rolü tanımlayabilirsiniz.
5) İklim müzakerelerinin nasıl çalıştığını açıklayabilirsiniz.
6) Bir iklim taahhüdü, proje veya politika oluşturabilirsiniz.
7) Hava durumu, iklim değişkenliği ve iklim değişikliğinin insan sağlığını nasıl etkileyebileceğini açıklayabilirsiniz.
8) Beslenmenizi değiştirmenin olumlu bir etki yaratmasının yollarını belirleyebilirsiniz.

Dersin İçeriği

Bu ders, iklim değişikliği önlemlerinin ulusal planlara entegrasyonu, eğitimin iyileştirilmesi, iklim değişikliğinin azaltılması, uyum, etkinin azaltılması ve erken uyarılar konusunda farkındalık yaratılması konularına odaklanmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İklim Değişikliğine Giriş
2) Ekolojiye Genel Bakış
3) Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve İklim Eylemi
4) İklim Değişikliği ile İlgili Temel Kavramlar
5) İklim Değişikliğine Uyum
6) İklim Değişikliği ve İnsan Sağlığı
7) Sürdürülebilir Beslenme, Tarım ve Gezegen Üzerindeki Etkileri
8) Doğa Tabanlı ve Doğa Dostu Teknolojilerle Çözümler
9) Devam Eden Uluslararası İklim Değişikliği Müzakerelerinde Kilit Konular
10) İklim Eylemlerinde Eğitim Kurumlarının Rolleri
11) Çalışma Örneği: İklim Eylemi ve Şehir: Bir Belediyenin Sürdürülebilir Çevre Projeleri
12) Dünyadaki İklim Eylemi Kampanyaları ve Türkiye'deki İklim Eylemlerine Genel Bakış
12) Dünyadaki İklim Eylemi Kampanyaları ve Türkiye'deki İklim Eylemlerine Genel Bakış
13) İklim Değişikliği Eylemi için Başlıca Zorluklar ve Fırsatlar
14) Genel Bakış

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ItsLearning platformuna ders kaynakları ve notları öğretim elemanı tarafından yüklenecektir.
Diğer Kaynaklar: UNITAR, FAO, Birleşmiş Milletler

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 55
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Sunum / Seminer 1 5 5
Proje 1 15 15
Küçük Sınavlar 2 10 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3