Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
GE-Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Hibrit
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi GÜNEŞ AKÇA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
This course emphasizes the importance of conscious use of technology and internet addiction. Topics such as the concept of addiction, digital diseases, social media and gaming addiction will be examined and the physical, psychological and social effects of technology will be discussed. In addition, safe internet use, cyberbullying and digital violence will be addressed and addiction prevention and control strategies will be emphasized. Lecture, group work, individual study, reading, cooperative learning and technology supported learning methods and techniques are used in the course. |
Dersin Amacı: |
Öğrencilere teknoloji bağımlılığının yol açabileceği riskleri tanıtmak; öğrencileri akıllı telefon ve internet gibi bağımlılık yaratan teknolojilerin biyolojik, kişisel ve toplumsal düzeyde yaratabileceği etkiler hakkında bilgilendirmek ve öğrencilerin teknoloji bağımlılığı karşısında önleyici mekanizmalar ve baş etme yolları hakkında farkındalık kazanmasını sağlamaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Önemi
Dersten Beklentiler |
|
2) |
Bağımlılık kavramları
Bağlılık mı bağımlılık mı?
|
|
3) |
Dijital hastalıklar
Bağımlılığı önleme
|
|
4) |
Teknolojinin rolü ve önemi
Teknolojinin fiziksel, ruhsal ve sosyal etkileri |
|
5) |
Teknoloji bağımlılığı-özellikleri
Teknolojinin kötüye kullanımı
Teknoloji ne zaman bağımlılık haline gelir?
|
|
6) |
İnternet kullanım amaçları
İnternet bağımlılığı tanımı
İnternet bağımlılığı türleri
İnternet bağımlılığını kontrol için öneriler |
|
7) |
Güvenli internet nedir?
Güvenli internet kullanımı için öneriler |
|
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
Sosyal medya bağımlığı
Sosyal medya kullanım oranları
Sosyal medya bağımlılığının ilişkilere etkisi
|
|
10) |
Dijital oyun bağımlılığı tanımı
Dijital oyun bağımlılığı kriterleri
Dijital oyun bağımlılığının ilişkilere etkisi |
|
11) |
Ekran bağımlılığı
Çocuklarda ekran bağımlılığı
|
|
12) |
Siber zorbalık
Dijital şiddet
Öneriler |
|
13) |
Ödev Sunumları |
|
14) |
Ödev Sunumları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|