GEP0630 Technology AddictionBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0630 Teknoloji Bağımlılığı Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜNEŞ AKÇA
Opsiyonel Program Bileşenleri: This course emphasizes the importance of conscious use of technology and internet addiction. Topics such as the concept of addiction, digital diseases, social media and gaming addiction will be examined and the physical, psychological and social effects of technology will be discussed. In addition, safe internet use, cyberbullying and digital violence will be addressed and addiction prevention and control strategies will be emphasized. Lecture, group work, individual study, reading, cooperative learning and technology supported learning methods and techniques are used in the course.
Dersin Amacı: Öğrencilere teknoloji bağımlılığının yol açabileceği riskleri tanıtmak; öğrencileri akıllı telefon ve internet gibi bağımlılık yaratan teknolojilerin biyolojik, kişisel ve toplumsal düzeyde yaratabileceği etkiler hakkında bilgilendirmek ve öğrencilerin teknoloji bağımlılığı karşısında önleyici mekanizmalar ve baş etme yolları hakkında farkındalık kazanmasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1.Öğrenci, bağımlılık ve teknoloji bağımlılığı ile ilgili kuramlara ve kavramlara hâkim olur.
2. Öğrenci, teknoloji bağımlılığının alt türleri olan akıllı telefon bağımlılığı, internet bağımlılığı ve sosyal medya bağımlılığı gibi alt türleri tanır ve aralarındaki benzerlik ve farklılıkları bilir.
3. Öğrenci, akıllı telefon ve internet gibi bağımlılık yapıcı teknolojilerin biyolojik, kişisel ve toplumsal hayat üzerinde yaptığı etkileri anlama ve analiz etme yeteneğine erişir.
4. Öğrenci, teknoloji bağımlılığına karşı alınabilecek çeşitli önleyici mekanizmalar ve baş etme yolları hakkında farkındalık kazanır.
5. Öğrenci, dijital mahremiyet ve siber güvenlik kavramlarının teknoloji bağımlılığı karşısındaki önemini kavrar.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Önemi Dersten Beklentiler
2) Bağımlılık kavramları Bağlılık mı bağımlılık mı?
3) Dijital hastalıklar Bağımlılığı önleme
4) Teknolojinin rolü ve önemi Teknolojinin fiziksel, ruhsal ve sosyal etkileri
5) Teknoloji bağımlılığı-özellikleri Teknolojinin kötüye kullanımı Teknoloji ne zaman bağımlılık haline gelir?
6) İnternet kullanım amaçları İnternet bağımlılığı tanımı İnternet bağımlılığı türleri İnternet bağımlılığını kontrol için öneriler
7) Güvenli internet nedir? Güvenli internet kullanımı için öneriler
8) Ara Sınav Haftası
9) Sosyal medya bağımlığı Sosyal medya kullanım oranları Sosyal medya bağımlılığının ilişkilere etkisi
10) Dijital oyun bağımlılığı tanımı Dijital oyun bağımlılığı kriterleri Dijital oyun bağımlılığının ilişkilere etkisi
11) Ekran bağımlılığı Çocuklarda ekran bağımlılığı
12) Siber zorbalık Dijital şiddet Öneriler
13) Ödev Sunumları
14) Ödev Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Küçükvardar, M. (2020). Teknoloji Bağımlılığı ve Dijital İstila. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Akkaş, İ. (2019). Teknoloji Bağımlılığı. Konya: Eğitim Yayınevi.
Öztürk, A. (2021). COVID-19 Pandemi Sürecinde Bilişim Teknolojileri Bağımlılığı. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (1), 195-219.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 24 72
Sunum / Seminer 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.