REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0213 | Kültürel Miras ve Sürdürülebilir Şehirler | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilere, kültürel mirasının şehir yaşamı, turizm, diplomasi gibi farklı alanlara olan etkisi ve önemi hakkında bilgi kazandırılarak, hem yaşadıkları şehir ve sahip oldukları kültürel miras hakkında bir bilinç kazandırılırken, hem de bunların nasıl korunacağı, sürdürülebileceği ve katma değer yaratabileceği hakkında bir farkındalık yaratılacaktır. Kültürel miras konusunda yapılan uluslararası çalışmalar, örgütler, kanunlar incelenerek, dünyadaki sürdürülebilir şehir örnekleri incelenecek, bu noktada Türkiye’de yapılan ve yapılması gereken çalışamalara karşılaştırmalı bir bakış açısı getirilebilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler; 1) Kültür Mirası, korunması ve yönetimi konusunda bilinç kazanır, tanımlama yapabilirler. 2) Sürdürülebilir şehir kavramını açıklayabilirler. 3) Şehirlerde tarihsel sürdürülebilirlik kavramını kültürel miras örnekleriyle analiz eder. 4) Kültürel mirasın korunması ve sürdürülebilirliği konusunda uluslararası uygulama ve standartları öğrenirler. 5) Türkiye ve dünya kentlerinden kültürel mirasın korunması ile ilgili örnekleri incelerler. 6) Özellikle İstanbul tarihi, kültürel ve sosyal hayatı hakkında bilinç kazanmak, örnekleme yapabilirler. 7) Belli başlı müzeleri tanırlar ve müzecilik kavramını öğrenirler. 8) Kültürel mirasla ilgili Türkiye’de kültür politikaları ve kurumlar hakkında bilgi sahibi olurlar ve tartışabilirler. |
Dersin yüz yüze ve çevrimiçi, hibrit bir şekilde sürdürülmesi ve ders anlatımlarının yanı sıra haftalık etkinlik, gezi, müze ziyareti gibi etkinliklerle de desteklenerek öğrencilerin farkındalık ve sahiplik kazanmaları planlanmaktadır. Ayrıca klasik sınavların dışında öğrencilerin konuyu benimseyebilmeleri ve kendi fikirlerini de geliştirebilmeleri için araştırma ve proje odaklı sınav ve ödevlerin yapılması düşünülmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sürdürülebilirlik, Sürdürülebilir Şehir ve Kültür Mirası Nedir? | |
2) | Kültür Mirasının Korunması ve Sürdürülebilirliği Neden Önemlidir? | |
3) | Dünyada Sürdürülebilir Şehirler ve Kültür Mirası Yönetimi | |
4) | Antik Dönem İstanbul Tarihi ve Mevcut Eserleri | |
5) | Roma Dönemi İstanbul Tarihi ve Mevcut Eserleri | |
6) | Osmanlı Dönemi İstanbul Tarihi ve Mevcut Eserleri | |
7) | Birinci Proje Tartışma Modern İstanbul’un İnşaası ve Kayıp Kültür Mirası | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Türkiye’de Müzecilik ve Kültürel Miras Yönetimi | |
10) | UNESCO Dünya Kültür Mirası ve Türkiye | |
11) | UNESCO Somut Olmayan Kültür Mirası ve Türkiye | |
12) | İstanbul Kültür Mirasının Korunması | |
13) | İstanbul Kültür Mirası Bilincinin Genele Yayılması | |
14) | Genel Değerlendirme ve Final Projesi Tartışma Dersi |
Ders Notları / Kitaplar: | The Heritage Reader, Graham Fairclough, Rodney Harrison, John H. Jameson, John Schofield (ed.), (Routledge, 2007), The Ashgate Research Companion to Heritage and Identity, Brain Graham and Peter Howard (ed.), (England: Ashgate, 2008), Geçmişe Hücum: Osmanlı İmparatorluğu’nda Arkeoloji’nin Öyküsü, Edhem Eldem, Zeynep Çelik, Zainab Bahrani, (İstanbul: Salt, 2011, Doğan Kuban, İstanbul Bir Kent Tarihi, (İstanbul: İş Bankası, 2011) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 5 | % 5 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 114 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 3 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 1 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 5 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 3 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 2 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 2 |