Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
"YZ nedir?
Yapay zekayı nerede kullanıyoruz?
Yapay zeka felsefesi ; Problem çözmede yapay zeka; Vaka Çalışması - Tavuk Geçiş Yapbozu ; Vaka Çalışması - Hanoi Kuleleri; Vaka Çalışması - Tic Tac Toe"""
|
|
2) |
"Sağlıkta Yapay Zeka
Sağlık riskini tahmin etme; Akıllı tanımlama ve teşhis; Akıllı reçete; Akıllı görüntüleme ve segmentasyon; Kişiselleştirilmiş sağlık; Psikolojide yapay zeka
Tartışma: Göğüs Röntgeni Sınıflandırması / Segmentasyon"
|
|
3) |
"Eğlence ve Oyunda Yapay Zeka
İçerik kişiselleştirme; Meta veri etiketleme; Kullanıcı etkileşimi; Promosyon ve reklam
Altyazı oluşturma; Tartışma: Uygulama içi satın almalar"
|
|
4) |
"Sosyal Medyada Yapay Zeka
Büyük veriler nasıl organize edilir; Trendleri belirleme; Hashtag'ler
Tartışma: Kullanıcı seçimlerini değiştirmek için yapay zekayı kullanma
Tartışma: Afet müdahalesi için yapay zekayı kullanma"
|
|
5) |
"Güvenlikte Yapay Zeka
Siber saldırılar; Veri güvenliği; Dolandırıcılık önleme sistemleri; Biyometrik tanıma / doğrulama; Müşterinizi Tanıyın (Know Your Customer - KYC)"
|
|
6) |
"Finansta Yapay Zeka
Sigorta, bankacılık, varlık yönetimi; Kripto para ve kripto bankaları; Algoritmik ticaret
Finansal risk yönetimi; Kara Para Aklamayı Önleme (Anti-Money Laundering - AML)"
|
|
7) |
"Seyahat ve Ulaşımda Yapay Zeka
Otomatik seyahat hizmetleri; Gezgin davranışları; Kişiselleştirilmiş seyahat deneyimi; Lojistik rota optimizasyonu; Depo operasyonları"
|
|
8) |
"Robotikte Yapay Zeka
Robotik uygulamaları; Robotik paketleme; Açık kaynak robotik; Sağlık, tarım, otomotiv, tedarik zinciri, askeri alanda robotik; Tartışma: Robot etiği"
|
|
9) |
"E-ticarette yapay zeka
Alışveriş deneyimini dönüştürmek;Sanal asistanlar; Daha derin içgörüler aracılığıyla tüketici ihtiyaçlarını ele alma; Kişiselleştirilmiş veya hedeflenmiş teklifler sağlayın; Tüketici davranışı tahmini; Envanter yönetimi; Akıllı müşteri hizmetleri"
|
|
10) |
"Üretim ve İşletmede Yapay Zeka
Tedarik zinciri optimizasyonu; Personel optimizasyonu, envanter kontrolü, enerji tüketimi
Hammadde tedariğinin optimizasyonu; Öngörücü ve kuralcı veri analizi; Fabrika otomasyonu
Tartışma: Yapay zekanın yapabilecekleri / yapamayacakları"
|
|
11) |
"Hukukta Yapay Zeka
E-keşif; Uzmanlık otomasyonu; Yasal arama ve belge yönetimi; Sözleşme ve dava belgesi analitiği ve üretimi tahmine dayalı analiz"
|
|
12) |
"İnsan Merkezli Yapay Zeka ve Etik
Kar amacı gütmeyen sektörlerde yapay zeka; Sosyal iyilik için yapay zeka; Eğitimde yapay zeka; Sosyolojide yapay zeka; Yapay zekada önyargı ve adalet; Yapay zekanın yanlış kullanımları; Makine ahlakı - Yapay Ahlak Ajanları (Artificial Moral Agents - AMA); Şeffaflık ve Açıklanabilirlik; Tartışma: Otomasyon işsizlikle mi yoksa yeni iş fırsatlarıyla mı sonuçlanıyor?"
|
|
13) |
"Yapay Zekanın Olumsuz Kullanımları
Yapay zekaya yönelik düşmanca saldırılar; Gelecekteki olası ayarlamalar
Tartışma"
|
|
14) |
"YZ hakkında düşünmek
YZ ve gelişmekte olan ekonomiler
YZ Etiği
YZ ve işler
Yapay zekanın sosyal etkileri
Yapay zekanın siyasi etkileri"
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak |
3 |
2) |
Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
3 |
3) |
Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek |
3 |
4) |
Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek |
1 |
5) |
Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek |
5 |
6) |
Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek |
3 |
7) |
Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak |
2 |
8) |
Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek |
2 |