COP4331 Tazefikir Health CommunicationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4331 Tazefikir Sağlık İletişimi Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL
Dersin Amacı: Bu ders sağlık iletişiminin temel kavramlarını açıklayarak öğrencilere alanın disiplinler arası özelliğine uygun bir yaklaşımla ilgili iletişim kampanyalarını değerlendirme ve tasarlama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık iletişimi kavramını öğrenir.
2) Sağlık iletişimi programı için sosyal medya stratejisi oluşturabilir.
3) Sağlığa ilişkin temel yaklaşımlar ve sağlık iletişimi kavramlarını özetleyebilir.
4) Sağlık iletişiminin geleneksel ve dijital mecralarına yönelik iletişim kampanyaları tasarlamayı öğrenir.
5) Sağlık iletişimindeki hedef kitle süreçlerini tanımlayabilirler.
6) OTC sosyal sorumluluk projelerini eleştirebilir.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık İletişimi Nedir, Ne değildir? Çağlar Gözüaçık Sağlık İletişiminde Regülasyonlar Esra Varol - Tazefikir Marka ilişkileri Süpervizörü
2) Ajans ile Çalışma Prensipleri ve Brief Yazma Çağrı Pişkinoğlu - Tazefikir Marka ilişkileri Direktörü Şebnem Taşçı - Tazefikir Marka ilişkileri Süpervizörü Melek Günay / Toros Şahin - Gilead Sciences
3) Reçeteli İlaçlar ve İletişim – Ayşenur Kökenli / Novartis Pazarlama Müdürü İbrahim Akbulut – Tazefikir Medikal Direktörü
4) OTC Ürünler ve İletişim Özlem Kaymaz - GSK Tüketici Sağlığı Genel Müdürü
5) Hastane İletişimi Seda Acar - Amerikan Hastanesi Pazarlama Müdürü
6) Proje briefi
7) Dermakozmetik Ürünlerin İletişimi Ceren Hepyalnız - LRP Pazarlama Müdürü / Loreal Simla Pala – Tazefikir Marka İlişkileri Direktörü
8) Sağlık İletişimi ve Sosyal Medya Kullanımı Kübra Güldü – Teknofikir Sosyal Medya Direktörü Özlem Hoşcan – Deva İlaç Kurumsal İletişim Müdürü ya da Kristin Aras Abdi İbrahim Umkaimun Senior Ürün Müdürü
9) Farkındalık Kampanyaları İletişimi Kerem Önuçak - Tazefikir Yaratıcı Ajans Başkan Yardımcısı
10) Bir İnfluencer Olarak Sağlık Uzmanları Özlem Dural Başova - Healthnet Marka İlişkileri Direktörü Meryem Koç – Healthnet İçerik ve İnfluencer İlişkileri Yöneticisi Konuk: Uzm. Dr. Ayça Kaya - Prof. Dr. Murat Aksoy – Prof. Dr. Aytuğ Altundağ
11) Hekimlere Yönelik İletişim Platformları Uzm. Dr. Bekir Çakmak - Doctor Follow CEO
12) OTC Ürün İletişimi ve Sosyal Sorumluluk Projeleri Pınar Saltat - Bayer Pazarlama Direktörü
13) Tazefikir Ajans Ziyareti Türkiye’den ve Dünya’dan Ödüllü Kampanyalar Tolga Tuncer – Tazefikir Senior Reklam Yazarı Sinem Yiğit – Tazefikir Marka ilişkileri Süpervizörü
14) Öğrencilerin Proje Sunumları Loreal Ekibi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Schiavo, Renata, (2007) , Health Communication: From Theory to Practice, Jossey Bass, USA.
Okay, Ayla, (2009), Sağlık İletişimi, İstanbul: MediaCat

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 4
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 4
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 2
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 4
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 2
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 2
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 5
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 2
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 4
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 4
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 4
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 4
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 3
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 3