NUR4066 Education in NursingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR4066 Hemşirelikte Eğitim Bahar 2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin eğitimle ilgili temel kavramları bilerek sağlıklı ve hasta bireylere sağlığı geliştirme, hastalıklardan korunma, tedavi ve rehabilitasyona yönelik sağlık eğitimi programlarını planlama yürütme ve değerlendirme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
"Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Eğitim ve öğretim alanları ile ilgili kavramları tanımlar.
2. Sağlık eğitimi programı planlar ve değerlendirir.
3. Eğitim gereksinimlerini belirlemede uygun araç ve yöntemleri kullanır.
4. Eğitim uygulamalarında aktif öğrenme stratejilerini kullanır.
5. Sağlık davranışı değişikliğine yönelik model ve yaklaşımlarını tanımlar.
"

Dersin İçeriği

Bu ders sağlık davranışı ve temel kavramlar, sağlık eğitiminde teoriler ve sağlık eğitiminde iletişim, öğrenme süreci ve temel kavramlar, farklı gruplarda öğrenmeye ilişkin özellikler, sağlık eğitiminde program geliştirme, etkili sunum yapma becerileri ve interaktif eğitim yöntemlerini içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı/ Sağlık Hizmetlerinde Hemşirenin Eğitimci Rolü
2) Eğitim ve öğretim ile ilgili temel kavramlar
3) Öğrenmeyi etkileyen faktörler
4) Öğrenme kuramları ve ilkeleri
5) Sağlık eğitiminde program geliştirme
6) Eğitimde iletişim teknikleri
7) Sağlık eğitiminde kullanılan araç ve gereçler
8) Ara Sınav
9) Etkili sunum teknikleri
10) Eğitimde ölçme ve değerlendirme
11) Sağlık eğitimi/Hasta eğitimi
12) Hizmetiçi eğitim
13) Yapılan çalışmaların sunumu
14) Yapılan çalışmaların sunumu/Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: HACIALİOĞLU N. 2011 Nobel tıp kitabevleri “Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim”

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. 4
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 4
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 5
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 5
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 4
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. 4
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. 4
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 3
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 3
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. 5