NUR3087 Pain ControlBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR3087 Ağrı Kontrolü Bahar 2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersin Amacı: Ağrı ile ilgili temel kavram ve kuramları, ağrı ve doğası ile ilgili ortaya çıkan durumları eleştirme bilgi ve becerisini kazandırmayı amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Ağrı ve doğasına ilişkin temel teorik kavramları kavrar
Ağrının bireyin genel sağlık durumuna etkilerini ve hastalıklarla ilişkisini tanımlayabilir
Ağrı ile ilgili farmakolojik ve non-farmakolojik uygulamaları bilir ve mesleğine uygular
Ağrı çeşitlerini bilir, ağrılı birey ve ailesinine yönelik gerekli eğitimini planlar ve uygular.

Dersin İçeriği

Temel ağrı kavramarı, ağrı türleri, hemşirelik bakımı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanımı, içeriği ve hedefleri
2) Tarihsel süreçte ağrı, ağrı algısı ve kontrolünü etkileyen faktörler
3) Ağrı epidemiyolojisi
4) Ağrı mekanizmaları
5) Ağrı kavramları
6) Ağrının sınıflandırılması
7) Ağrının değerlendirilmesi
8) Ara Sınav
9) Ağrı kontrol yöntemleri
10) Ağrı tedavisinde farmakolojik ve nonfarmakolojik yöntemler
11) Tanı ve tedavi işlemlerine bağlı olarak gelişen ağrı, postoperatif ağrı
12) Özel durumlarda ağrı (Kanser, travma, yanık vb.)
13) Vaka Çalışması
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Eti Aslan F. Ağrı Doğası ve Kontrolü. I. Basım, Avrupa Tıp Kitapçılık Ltd. Şti. İstanbul, 2006.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. 5
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 4
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. 4
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 2
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 3
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 3
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. 3
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. 2