DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD4014 | Oyun İçi Işıklandırma Tasarımı | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SERVER ZAFER MASALCI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu ders uzmanlık alanı dersidir. Bu dersi alan öğrencilerin Unreal Engine oyun motorunu ve ışık teorisi gibi temel görsel tasarım bilgilerine sahip olması gerekmektedir. Aşağıdaki dersleri almamış/tamamlamamış öğrenciler bu dersi almamalıdır: GAD1005 - Game Design Thinking GAD2017 - Game Development I GAD2018 - Game Development II GAD2020 - Level Design |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, Unreal Engine 5 ile aydınlatma ve renk teorisinin temellerini kullanarak oyunlarda aydınlatma süreci hakkında sağlam ve kapsamlı bir anlayış oluşturmaktır. Bu ders, aydınlatma tasarımında hem teorik hem de pratik uygulamalar içerir. Öğrencilerin derslerde öğretilen noktalarla kendi aydınlatılmış sahnelerini yaratmaları gereken bir final projesi olacaktır. Aydınlatmanın, rengin ve sahne kompozisyonunun en temel yönleri açıklanacak ve öğrencilerin programlarla becerilerini göstermek ve geliştirmek için verilen projeleri tamamlamaları beklenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu kursun sonunda her öğrenci şunları yapmalıdır: 1. Oyunlar için aydınlatma hattı hakkında kapsamlı bir anlayışa sahip olmak. 2. Aydınlatmanın, rengin, kompozisyonun ve bunun ardındaki teorilerin temel unsurlarını öğrenmek. 3. Unreal Engine 5 ile temel yeterliliklere dair eksiksiz bir giriş yapmak. 4. İyi tasarlanmış ve oluşturulmuş aydınlatılmış sahnelerin nasıl oluşturulacağını öğrenmek. 5. Pişmiş ve gerçek zamanlı render senaryolarının nasıl kullanılacağını öğrenmek. 6. Farklı oyun senaryoları için oyundaki ışığın nasıl kullanılacağını öğrenmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction to In-Game Lighting Design and Course Overview | |
2) | There's a dark side to everything: Understanding The Light | Asgmt #1: Lighting Examples |
3) | Introduction to Unreal Engine 5 Light Actors, Grey boxing, Lighting with Lumen I | Practice #1: Creating Basic Scene with UE5 |
4) | Evoking The Feelings: Understanding Color | Practice #2: Adding Colors and Materials |
5) | Lighting with Lumen II | Practice #3: Lighting Design with Lumen |
6) | Beyond The Rule of Thirds: Understanding Composition | Asgmt. #2 Composition Examples |
7) | Midterm Presentations | Midterm Presentations |
8) | Believe in Light Through Darkness: Using Contrast in Lighting Design | Asgmt. #3: Analyze a Game’s Lighting Design |
9) | Bake Lighting I | Asgmt. #3 Presentation |
10) | Bake Lighting II | Practice #4: Lighting Design for Baked Scenarios |
11) | Interaction with Light | Practice #5: Creating Interaction with Lights Using Blueprints |
12) | May The Light Be with You: Guiding player with Light | Final Project Feedbacks |
13) | Using RTX, Path Tracer and Octane Renderers in UE5 | Final Project Feedbacks |
14) | Lighting Optimization Techniques | Final Project Feedbacks |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | - Level Design: Concept, Theory, and Practice. R.Kremers (2009) - Level Up! The Guide to Great Video Game Design - The Art of Game Design: A Book of Lenses. J.Schell (2008) - Color and Light: A Guide for the Realist Painter. J. Gurney(2010) - Colour: A Workshop for Artists and Designers. D. Hornung(2005) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 4 | % 35 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 5 | 2 | 10 |
Uygulama | 5 | 4 | 20 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 129 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |