Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction |
|
2) |
In this week, how light works in real life will be discussed and students will be introduced to the baked lighting techniques |
|
3) |
Students will dive deeper into light baking methods and implementing it also with movable actors. |
|
4) |
Eye adaptation and exposure will be discussed, later students will learn to light an interior properly using baked lighting. |
|
5) |
Responsibilities of a Lighting Artist will be discussed, and students will learn to build their lighting according to the elements of a game level. Terms like readability, positive/negative space and contrast will also be discussed. Basic Dynamic Lighting Techniques will be explored. |
|
6) |
Students will be introduced to basic color theory and color harmonies using the color wheel and by breaking down several examples from games and movies. |
|
7) |
Advanced Dynamic Lighting Tecniques, using color theory in games and Lighting on purpose of a Level will be discussed via breakdown of an actual scene. |
|
8) |
Advanced Dynamic Lighting Tecniques, using color theory in games and Lighting on purpose of a Level will be discussed via breakdown of an actual scene. |
|
9) |
Advanced Dynamic Lighting Tecniques, using color theory in games and Lighting on purpose of a Level will be discussed via breakdown of an actual scene. |
|
10) |
Character Lighting will be discussed. Feedback for Midterms for students who want feedback |
|
11) |
Midterm |
|
12) |
Feedback session for the final projects |
|
13) |
Feedback session for the final projects |
|
14) |
Feedback session for the final projects |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|