REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0014 | Egzersiz ve Fiziksel Uygunluk | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilere fiziksel aktivite ve egzersizin insan sağlığı üzerindeki önemini ve etkilerini öğretmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız: 1. Vücuttaki kas ve eklem yapısını genel hatlarıyla bilir. 2. Kemik kasılmasını genel hatları ile bilir. 3. Fiziksel aktivitenin kemik doku üzerindeki etkisini anlar. 4. Fiziksel aktivite ve sağlık arasındaki ilişkiyi tam bir anlayışla kavrar. 5. Farklı yaş gruplarında, egzersizin faydalarını bilir. 6. Egzersiz ile oluşabilecek yaralanmalardan korunmak için alınacak tedbirleri bilir. 7. Egzersiz yaparken farklı yaş gruplarında nelere dikkat etmesi gerektiğini bilir. 8. Bir egzersiz programının hangi egzersiz gruplarını içermesi gerektiğini bilir. 9. Egzersiz sonrasında toparlanma fazında neler yapması gerektiğini bilir. |
Ders, fiziksel olarak aktif olmanın insan sağlığı üzerine etkilerini ve önemini öğreterek öğrencilerin hayatlarında daha aktif ve sağlıklı bireyler olmalarını sağlayacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | |
2) | Fiziksel aktivite | |
3) | Doğru postür Fiziksel aktivitenin sağlık üzerine yararları | |
4) | Temel Kas ve İskelet Sistemi Hakkında Bilinmesi Gerekenler I | |
5) | Temel Kas ve İskelet Sistemi Hakkında Bilinmesi Gerekenler II | |
6) | Fiziksel uygunluk tanımı | |
7) | Egzersiz Türleri I | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Egzersiz Türleri II | |
10) | Egzersiz planlama | |
11) | Egzersiz ve beyin | |
12) | Gecikmiş kas ağrısı | |
13) | Egzersiz sonrası toparlanma dönemi | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir./ Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | - Sporcu Sağlığı ve Performans, Mehmet ÜNAL, İstanbul Tıp Kitabevi, 2019. - İnsan Anatomisi, Mehmet YILDIRIM, Nobel Tıp Kitabevi, 2006. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 7 | 63 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 108 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 3 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 1 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 5 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 3 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 2 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 2 |