GEP1373 21. Yüzyıl BecerileriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİL VE KONUŞMA TERAPİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1373 21. Yüzyıl Becerileri Güz
Bahar
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ERGÜN AKGÜN
Dersin Amacı: 21. Yüzyıl Becerileri dersi, öğrencilerin 21. yüzyıla hazır olmak için bilmeleri ve yapabilmeleri gereken becerileri tanımlamayı ve bu becerilerin gerçek yaşamlarında uygulamalarına yönelik etkinlikler geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.
• 21. Yy becerilerini sıralayabilme ve kendisini bu becerilerle değerlendirebilme
• Kısa ve uzun vadeli somut hedefler belirleme, bağımsız olarak çalışma, kendini yönlendiren öğrenenler olma
• Bir duruma veya olaya uygun olarak çeşitli akıl yürütme türlerini kullanabilme,
• Alternatif bakış açılarını analiz edebilme ve değerlendirme, analiz sonuçlarına dayanarak bilgileri yorumlayabilme ve sonuç çıkarabilme,
• Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini çeşitli bağlamlarda etkin biçimde kullanarak düşünce ve fikirleri ifade edebilme
• Ortak bir hedefi gerçekleştirmek için çeşitli gruplarla etkili ve saygılı bir şekilde çalışabilme, ortak çalışma sorumluluğunu üstlenerek her ekip üyesi tarafından yapılan bireysel katkıları değerlendirebilme
• Geniş kapsamda, bir fikir oluşturma tekniği kullanma, yeni ve yaratıcı fikirler geliştirebilme, onları en üst düzeye çıkarmak için kendi fikirlerini ayrıntılı bir şekilde inceleme, analiz etme ve değerlendirebilme
• Karşılaşılan sorun için doğru ve yaratıcı bir şekilde bilgiyi kullanabilme, çok çeşitli kaynaklardan gelen bilgiden ilgili olanı seçebilme, bilgi erişimi ve kullanımı ile ilgili ahlaki/yasal konular hakkında temel bir anlayışa sahip olma,
• Değişikliğe, değişen rollere, iş sorumluluklarına, programlara ve bağlamlara uyum sağlayabilme
• Övgü, başarısızlık ve eleştirileri olumlu karşılama, özellikle çok kültürlü ortamlarda pratik çözümlere ulaşmak için çeşitli görüş ve düşünceleri anlama

Dersin İçeriği

Günümüzün hızla değişen dünyasında bireylerin başarılı olabilmesi için sadece akademik bilgiye sahip olması yeterli değildir. 21. Yüzyıl Becerileri eğitimi, bireylerin iş hayatında, sosyal yaşamda ve kişisel gelişimlerinde etkili olabilmeleri için kritik yetkinlikleri kazanmalarını hedefler. Bu eğitim kapsamında; eleştirel düşünme, problem çözme, iletişim ve iş birliği, medya ve bilgi okuryazarlığı, girişimcilik, yaratıcılık ve inovasyon gibi beceriler ele alınır. Katılımcılar, dijital araçlarla desteklenen interaktif öğrenme yöntemleri sayesinde kendi güçlü yönlerini keşfetme ve geliştirme fırsatı bulurken, değişen iş dünyasına ve toplumsal dinamiklere hızla uyum sağlayabilme yetkinliği kazanır. Eğitim sürecinde bireylerin kendini yönlendiren öğrenenler olmaları, alternatif bakış açılarını değerlendirebilmeleri ve yaratıcı çözümler üretebilmeleri teşvik edilir. Böylece bireyler, geleceğin belirsiz ortamlarında bile esnek, uyumlu ve başarılı bir şekilde hareket edebilirler. Derste, anlatım,, okuma, teknoloji destekli öğrenme, bireysel çalışma öğretim yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders izlencesini inceleme Tartışma formunda kendini tanıtma
2) Öz Düzenleme Becerileri
3) 21. YY'da Yaşamak
4) Medya Okuryazarlığı
5) İletişim ve İş Birliği
6) Bilgi ve BİT Okuryazarlığı
7) Finans ve Ekonomi Okuryazarlığı
8) Girişimcilik ve Öz Yönelim
9) Yaratıcılık ve İnovasyon
10) Liderlik ve Sorumluluk
11) Sürdürülebilirlik
12) Üretkenlik ve Hesap Verilebilirlik
13) Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme
14) Esneklik ve Uyum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: • BAUGO
• Eğitimde ve Endüstride 21. Yüzyıl Becerileri
• 21st Century Skills: Learning for Life in Our Times

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 3 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 4 48
Küçük Sınavlar 3 10 30
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 4
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 4
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. 4
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 4
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 4
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 3
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 3
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 3
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 3