MATEMATİK BİLGİSAYAR | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0373 | 21. Yüzyıl Becerileri | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ERGÜN AKGÜN |
Dersin Amacı: | 21. Yüzyıl Becerileri dersi, öğrencilerin 21. yüzyıla hazır olabilmeleri için bilmeleri ve yapabilmeleri gereken becerileri belirlemeyi ve bu becerilerin gerçek yaşamlarında uygulanmasına yönelik etkinlikler geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu kursu başarıyla tamamladıktan sonra şunları yapabileceksiniz: • 21. yüzyıl becerilerini listelemek ve kendinizi bu becerilerle değerlendirmek • Somut kısa ve uzun vadeli hedefler belirlemek, bağımsız çalışmak, kendi kendine yönlendirilen öğrenenler olmak • Bir duruma veya olaya uygun çeşitli akıl yürütme türlerini kullanabilmek, • Alternatif bakış açılarını analiz edip değerlendirebilmek, analiz sonuçlarına göre bilgileri yorumlayabilmek ve sonuçlar çıkarabilmek, • Çeşitli bağlamlarda sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanarak düşünce ve fikirleri ifade edebilmek • Ortak bir hedefe ulaşmak için çeşitli gruplarla etkili ve saygılı bir şekilde çalışmak, işbirlikçi çalışma için sorumluluk almak ve her ekip üyesinin yaptığı bireysel katkıları değerlendirmek. • Genel olarak, bir fikir üretme tekniği kullanarak, yeni ve yaratıcı fikirler geliştirerek, kendi fikirlerini en üst düzeye çıkarmak için kapsamlı bir şekilde incelemek, analiz etmek ve değerlendirmek • Sorunları çözmek için bilgileri doğru ve yaratıcı bir şekilde kullanabilmek, çok çeşitli kaynaklardan ilgili bilgileri seçebilmek, bilgi erişimi ve kullanımıyla ilgili etik/yasal konular hakkında temel bir anlayışa sahip olmak, • Değişime, değişen rollere, iş sorumluluklarına, programlara ve bağlamlara uyum sağlamak • Övgüye, başarısızlığa ve eleştiriye olumlu yanıt vermek, özellikle çok kültürlü ortamlarda pratik çözümlere ulaşmak için çeşitli görüş ve fikirleri anlamak. |
Teknolojinin ve küreselleşmenin hızlı evrimi, modern dünyada başarı için gerekli becerileri yeniden şekillendirdi. 21. Yüzyıl Becerileri Eğitimi, bireyleri dinamik ve karmaşık ortamlarda başarılı olmak için gereken temel yeterliliklerle donatmak için tasarlanmıştır. Bu program eleştirel düşünme, problem çözme, iletişim, işbirliği, yaratıcılık, uyum sağlama, duygusal zeka ve dijital okuryazarlığa odaklanır. Katılımcılar somut hedefler koymayı, bağımsız çalışmayı ve farklı bakış açılarını etkili bir şekilde analiz etmeyi öğrenecekler. Ek olarak, eğitim etik bilgi kullanımını, değişen rollere uyum sağlamayı ve çok kültürlü ortamlarda saygılı ekip çalışmasını vurgular. Bu kurs, öz-yönetimli öğrenmeyi ve yenilikçi düşünmeyi teşvik ederek, bireyleri dijital çağın zorluklarıyla özgüven ve dayanıklılıkla başa çıkmaya hazırlar. Bu kurs, öğrenme teknikleri olarak Bireysel Çalışma, Dersler, Okuma ve Teknolojiyle Desteklenen Öğrenmeyi kullanır. Geri bildirim gönder |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uyum Sağlama | |
2) | İletişim | |
3) | Yaratıcılık | |
4) | Eleştirel Düşünme | |
5) | Duygusal Zeka | |
6) | Problem Çözme | |
7) | Dayanıklılık | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Öz Yönetim | |
10) | Mindfulness & İyi Olma | |
11) | Finansal Okuryazarlık | |
12) | Liderlik ve Sorumluluk | |
13) | Medya Okuryazarlığı | |
14) | İş Birliği&Takım Çalışması |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | You must complete the courses assigned to you on Coursera and share your certificates on Coursera. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik ve bilgisayar bilimi teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematik ve bilgisayar bilimlerini, disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik ve bilgisayar bilimleri alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | 4 |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | 4 |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | 4 |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | 4 |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |