REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0372 | Sürdürülebilirlik ve Sosyal Kapsayıcılık | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Dersin Hedefleri 2030 yılına kadar tüm öğrencilerin sürdürülebilirliği geliştirmek için gerekli bilgi ve becerileri kazanmalarının sağlanması Sürdürülebilir kalkınma ve sürdürülebilir yaşam tarzları için eğitim yoluyla kalkınma, insan hakları kültürü, cinsiyet eşitliği ve barış, dünya vatandaşlığı ve kültürel çeşitlilik ve kültürün sürdürülebilir kalkınmaya katkısı. Bunu tamamlayan öğrenciler Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin topluma ve dünyaya katkısını içselleştirmeyi, bunlara yerel ve küresel çözümler geliştirmek ve bu hedefleri hayatın her alanına uygulayarak yaygınlaştırmak hayat. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenciler; 1.Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini tanımlar ve bu konuda farkındalık geliştirir. 2. Bu ders öğrencilerin kendi disiplinleri, rolleri, rolleri içinde ve dışında işbirliği içinde hareket etmelerine yardımcı olur. bakış açıları ve değerler. 3. Kapsayıcı ve sürdürülebilir, tam ve üretken ekonomik büyüme kavramlarını anlar istihdam ve cinsiyet eşitliği, barış ve adaleti de içeren insana yakışır iş ve bilgi birikimine sahip Alternatif ekonomik modeller ve göstergeler. 4. Öğrenci dünyayı birbirine bağlı bir bütün olarak anlamlandırır ve kendi dünyamızda bağlantılar kurar. sosyal ve doğal çevre ve eylemlerin sonuçlarını dikkate alır. 5.Eşitsizliğin farklı boyutlarını, aralarındaki ilişkileri ve uygulanabilir istatistikleri bilir. Eşitsizlikleri ölçen ve açıklayan göstergeleri bilir ve bunların eşitsizlikle olan ilişkisini anlar. karar verme. 6. Kapsayıcılık, çeşitlilik ve eşitlik kavramlarını öğrenir ve uygulamaya koyar. 7. Eşitsizliğin toplumsal sorunların ve bireysel sorunların temel itici gücü olduğunu anlar. memnuniyetsizlik. Eşitsizliklerin farklı türdeki nedenlerini tanımlayabilir ve analiz edebilir. 8. Şiddetin her biçimini tanır ve şiddet içermeyen bir kültürün gelişimini benimser. 9. Ayrımcılığa uğrayan insanlarla empati kurabilir ve dayanışma gösterebilir. |
Bu ders öğrencilere Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini tanıtacak ve bu hedeflere yönelik tedbirleri tartışacaktır. bunlara ulaşmak için alınır. Böylece öğrencilerde ve ailelerinde sürdürülebilirlik konusunda farkındalık oluşturulacak, arkadaşlar ve toplum |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sürdürülebilir Nedir? Gelişim? Amaçlananlar nelerdir? 2030 yılına kadar hedefler? Neden Küresel Hedefler önemli? Ders | |
2) | İnsan Hakları ve Küresel Hedefler Çeşitlilik / Katılım / Ayrımcılık Ders | |
3) | Evrensel Bildirgesi İnsan hakları Çocuk Hakları Ders | |
4) | Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi 5; Cinsiyet Eşitliği Cinsiyet Eşitliği Nedir? Stereotipler nelerdir, cinsiyet rolleri? Ders Öğrenci sunumları | |
5) | Ayrımcılık kadınlar ve kızlar Zorla ve erken evlilikler Ders Öğrenci sunumları | |
6) | Kadınların güçlendirilmesi, Ücretsiz çalışma nedir? Ne cinsiyetler arasında ücret farkı var mı? Ders Öğrenci sunumları | |
7) | Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi 8; İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyüme Düzgün iş nedir? Ders Öğrenci sunumları | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Bankacılık erişimi, sigorta ve mali hizmetler ILO ve IMF'nin çalışmaları Ders Öğrenci sunumları | |
10) | Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi 10; Azaltılmış Eşitsizlikler formları nelerdir eşitsizlikler mi? Ders Öğrenci sunumları | |
11) | Sebepleri nelerdir? Göç? Mülteci/sığınmacı kimdir? Arayıcı mı? Ders Öğrenci sunumları | |
11) | Sebepleri nelerdir? Göç? Mülteci/sığınmacı kimdir? Arayıcı mı? Ders Öğrenci sunumları | |
12) | Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi 16; Barış Adaleti ve Güçlü Kurumlar Nedir şeffaflık/hesap verebilirlik? Ders Öğrenci sunumları | |
13) | Her türlü durumun azaltılması şiddet ve ölüm oranları her yerde şiddetten Ders Öğrenci sunumları | |
14) | REVİZYON Ders |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 1 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 2 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 3 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 2 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 3 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 2 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 3 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 3 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 1 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 2 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 3 |