PSY5132 Psikodinamik PsikoterapiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar KLİNİK PSİKOLOJİ (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
KLİNİK PSİKOLOJİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY5132 Psikodinamik Psikoterapi Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM KOŞE
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere psikodinamik psikoterapinin klinik uygulamalarına dair bir arka plan sağlayan temel bir derstir. Dersin amacı psikanalitik kliniğin temel kavramlarını ve söz konusu kavramların klinik pratiğe yansımalarını öğrencilere aktarmaktır. Öğrenciler, Sigmund Freud, Anna Freud, Melanie Klein, D. W. Winnicott, Jacques Lacan, Heinz Kohut gibi bazı önemli psikanaliz teorisyenlerinin kliniğe yönelik bakış açılarını öğrenerek psikanalitik pratiğin farklı biçimlerini inceleyeceklerdir. Ayrıca seans oluşturma, ilk görüşmeler, terapötik çerçeve, klinik tabloyu değerlendirme gibi konularda öğrencilere bir yönelim kazandırılması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrencilerin;
Psikolojik bozuklukların değerlendirilmesi ve tedavisinde biyolojik, psikolojik ve sosyal faktörleri entegre ederek ruh sağlığına biyopsikososyal bir bakış açısı kazanması;
Klinik görüşme, vaka formülasyonu ve kanıta dayalı müdahale teknikleri dahil olmak üzere temel klinik becerilerde uzmanlaşması;
Klinik psikoloji uygulamaları ve araştırmalarında etik ilkelere ve mesleki standartlara bağlı kalması ve ayrımcılıktan kaçınma, kültürel duyarlılık ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmesi;
Kanıta dayalı klinik uygulamaları geliştirmek için psikolojik teorileri, tedavi yaklaşımlarını ve ampirik bulguları eleştirel olarak değerlendirmesi;
Psikodinamik terapi yaklaşımlında yetkinlik kazanması ve uzmanlaşması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Psikodinmaik psikoterapinin klinik uygulamaları hakkında teorik bilgiler içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Tanıtımı ve Derse Giriş
2) Psikanalitik Terapinin Başlangıcı: Seans Talebini Yanıtlama ve İlk Seans
3) Terapiye Başlamak: Soru Sormak ve Danışanın Sorularını Ele Almak
4) Terapötik İlişki: Aktarım ve Karşı Aktarım
5) Tanı Meselesi: Psikanalitik Bir Yaklaşım
6) Yorum Meselesi: Kime, Ne Zaman ve Nasıl?
7) Rüyalar, Gündüz Düşleri ve Fantezilerle Çalışmak
8) Nevrozun Kliniği I: Histeri
9) Nevrozun Kliniği II: Obsesyonel
10) Psikozla Analitik Çalışma
11) Çocuklarla Analitik Çalışma
12) Ergenlerle Analitik Çalışma
13) Role Play
14) Role Play

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "1. Fink, B. (2007). Fundamentals of psychoanalytic technique: A Lacanian approach for practitioners. WW Norton & Company. — FPT (Türkçesi için: Bruce Fink, Psikanalitik Tekniğin Temelleri)
2. Freud, S. (2001). The Complete Psychological Works of Sigmund Freud Vol. 12: The Case of Schreber Papers on Technique and Other Works (Vol. 12). Random House. — FTW (Türkçesi için: Sigmund Freud, Freud’un Teknik Yazıları)"
Diğer Kaynaklar: 1. Fink, B. (1999). A clinical introduction to Lacanian psychoanalysis: Theory and technique. Harvard University Press. .—- CILP (Türkçesi için: Bruce Fink, Lacancı Psikanalize Bir Giriş)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 48

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kanıta dayalı klinik uygulamaları geliştirmek için psikolojik teorileri, tedavi yaklaşımlarını ve ampirik bulguları eleştirel olarak değerlendirmek. 4
1) Kuramsal bilgi ve ampirik araştırma yoluyla insan psikopatolojisi ve psikolojik iyi olma hali hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek. 2
2) Klinik görüşme, vaka formülasyonu ve kanıta dayalı müdahale teknikleri dahil olmak üzere temel klinik becerilerde uzmanlaşmak. 1
2) Uygun araştırma yöntemleri (örn. deneysel, korelasyonel, boylamsal ve nitel çalışmalar) ve istatistiksel analizleri kullanarak klinik psikoloji alanında bağımsız araştırma yürütme konusunda yeterlilik geliştirmek. 3
2) Gözetimli klinik eğitim ve saha çalışması yoluyla psikoloji teorilerini ve araştırmalarını gerçek dünyadaki klinik uygulamalara entegre etme becerisini geliştirmek. 4
2) Süpervizyon uygulamaları aracılığı ile psikolojik değerlendirme, tanı ve tedavi planlaması konularında bilgi ve pratik deneyim kazanmak. 4
3) Araştırma soruları oluşturma, bağımsız bilimsel araştırma yürütme ve klinik psikoloji alanına katkı sağlama yetkinliğini gösteren bir yüksek lisans tezi tamamlamak. 4
3) Klinik psikoloji uygulamaları ve araştırmalarında etik ilkelere ve mesleki standartlara bağlı kalmak; ayrımcılıktan kaçınma, kültürel duyarlılık ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmek. 3
3) Klinik psikoloji alanında eleştirel düşünme ve yaşam boyu öğrenmeyi teşvik edecek şekilde öz değerlendirme yapmak ve sürekli mesleki gelişime önem vermek. 4
3) Psikolojik bozuklukların değerlendirilmesi ve tedavisinde biyolojik, psikolojik ve sosyal faktörleri entegre ederek ruh sağlığına biyopsikososyal bir bakış açısı kazandırmak. 1
3) Bilişsel-davranışçı ve psikodinamik terapi yaklaşımlarında yetkinlik kazanmak ve bunlardan birinde uzmanlaşmak. 2
3) Klinik ortamlarda pratik deneyim yoluyla süpervizyon ve vaka formülasyon becerilerini geliştirmek, danışanlara ve meslektaşlara yapılandırılmış geri bildirim ve destek sağlama becerisini geliştirmek. 3