IOY5938 Oyunculuk 2Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLERİ OYUNCULUK (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLERİ OYUNCULUK (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IOY5938 Oyunculuk 2 Bahar 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SENEM CEVHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencinin bir oyunu edebi olarak analiz edebilmesini sağlamayı ve sahne üzerinde rol üstünde yapılan çalışmalar aracılığıyla öğrencinin sahnede kendini doğru ifade etmesini sağlamayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Oyunun türü ve teması hakkında bilgi sahibi olmak.
2. Bir oyunun ana fikrini kavrayabilmek
3. Bir oyundaki karakterlerin amaçları ve isteklerini çözümleyebilmek
4. İleri oyunculuk tekniklerine hâkim olmak
5. Bir oyunun temel unsurları hakkında bilgi sahibi olmak
6. Edindiği bilgileri sahnede uygulayabilmek
7. Temel oyunculuk kuramlarına hâkim olmak

Dersin İçeriği

Bu derste, edebi oyun analizi kuramları ve ileri oyunculuk teknikleri ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Benin ve karakterin özellikleri (benzer ve farklı özellikler)
2) Benzer özelliklerin pratikte kullanılarak çalışmalar yapılması
3) Farklı özelliklerin uygulama çalışmaları
4) Farklı özelliklerin uygulama çalışmaları
5) Karakterin farklı temel özelliğinin çıkartılması ve pratikte üzerinde çalışılması
6) Karakterin farklı temel özelliğinin çıkartılması ve pratikte üzerinde çalışılması
7) Oyundaki diğer karakterlerin incelenmesi
8) Oyundaki diğer karakterlerin istekleri ve amaçlarına göre ilişkiler üzerine çalışmalar
9) Oyuncunun partneriyle sahnede ilişki kurarak değişiklik uygulamaları üzerinde çalışması
10) Oyunun tarzı ve karakterin davranış biçimi
11) Oyunun tarzı ve karakterin davranış biçimi
12) Oyuncunun üzerinde çalıştığı parçanın farklı tarzlarda çalışılması
13) Pratik çalışmalar
14) Bütün çalışmaların üzerinden geçilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Stanislavski - All works
Diderot - All works
Jean Villard - All works
Freud - Ben ve O
Dramaturgy texts
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Sunum 8 % 80
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 109
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 113
Sunum / Seminer 11 78
Toplam İş Yükü 342

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrenciler, oyunculuk alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. 5
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. 4
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 5
4) Oyunculuk konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 5
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 5
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 4
7) Oyunculuk alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. 5
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. 4
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. 5
10) Oyunculuk alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. 5
11) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. 4
12) İleri Oyunculuk programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. 5
13) İleri Oyunculuk Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. 5