İLERİ OYUNCULUK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IOY5938 | Oyunculuk 2 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SENEM CEVHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencinin bir oyunu edebi olarak analiz edebilmesini sağlamayı ve sahne üzerinde rol üstünde yapılan çalışmalar aracılığıyla öğrencinin sahnede kendini doğru ifade etmesini sağlamayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Oyunun türü ve teması hakkında bilgi sahibi olmak. 2. Bir oyunun ana fikrini kavrayabilmek 3. Bir oyundaki karakterlerin amaçları ve isteklerini çözümleyebilmek 4. İleri oyunculuk tekniklerine hâkim olmak 5. Bir oyunun temel unsurları hakkında bilgi sahibi olmak 6. Edindiği bilgileri sahnede uygulayabilmek 7. Temel oyunculuk kuramlarına hâkim olmak |
Bu derste, edebi oyun analizi kuramları ve ileri oyunculuk teknikleri ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Benin ve karakterin özellikleri (benzer ve farklı özellikler) | |
2) | Benzer özelliklerin pratikte kullanılarak çalışmalar yapılması | |
3) | Farklı özelliklerin uygulama çalışmaları | |
4) | Farklı özelliklerin uygulama çalışmaları | |
5) | Karakterin farklı temel özelliğinin çıkartılması ve pratikte üzerinde çalışılması | |
6) | Karakterin farklı temel özelliğinin çıkartılması ve pratikte üzerinde çalışılması | |
7) | Oyundaki diğer karakterlerin incelenmesi | |
8) | Oyundaki diğer karakterlerin istekleri ve amaçlarına göre ilişkiler üzerine çalışmalar | |
9) | Oyuncunun partneriyle sahnede ilişki kurarak değişiklik uygulamaları üzerinde çalışması | |
10) | Oyunun tarzı ve karakterin davranış biçimi | |
11) | Oyunun tarzı ve karakterin davranış biçimi | |
12) | Oyuncunun üzerinde çalıştığı parçanın farklı tarzlarda çalışılması | |
13) | Pratik çalışmalar | |
14) | Bütün çalışmaların üzerinden geçilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Stanislavski - All works Diderot - All works Jean Villard - All works Freud - Ben ve O Dramaturgy texts |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Sunum | 8 | % 80 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 109 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 113 |
Sunum / Seminer | 11 | 78 |
Toplam İş Yükü | 342 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrenciler, oyunculuk alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | 5 |
2) | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | 4 |
3) | Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 5 |
4) | Oyunculuk konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | 5 |
5) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | 5 |
6) | Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 4 |
7) | Oyunculuk alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | 5 |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | 4 |
9) | Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | 5 |
10) | Oyunculuk alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | 5 |
11) | İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | 4 |
12) | İleri Oyunculuk programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | 5 |
13) | İleri Oyunculuk Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. | 5 |