DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1371 | Havacılık Güvenliği | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TÜZÜN TOLGA İNAN |
Dersin Amacı: | Bu eğitim ileri düzeydedir ve havacılık güvenliğinin tüm yönlerini yönetim ve üst yönetim perspektifinden kapsamayı amaçlamaktadır. Terörizm, sabotaj, doğrudan ve dolaylı tehditler, modern kölelik / insan ticareti, siber güvenlik ve bilgi güvenliği gibi güncel konuları içerecektir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sivil Havacılık Güvenliği Manzarası, Sözleşmeler, Düzenlemeler ve Standartlar 2. Uluslararası Havacılık Güvenliği ve Güvenliği Planlama Çerçevelerinin İlkeleri 3. Havaalanlarında Kolluk, Polislik ve Güvenlik İşlevleri 4. Güvenlik Riski Yönetim Metodolojileri5. Durumsal Farkındalık 5. Güvenlik Denetim Planlaması, Uygulaması ve Değerlendirmesi 6. Güvenlik Yönetim Sistemleri (SeMS) 7. Güvenlik Teknolojisi ve Trendleri 8. Bilgi Güvenliği, Havacılık Siber Güvenliği, Havacılık ve Modern Kölelik 9. Kalabalıkların ve Problemli Yolcuların Yönetimi, İnsan Faktörleri ve Güvenlik Sonuçları, Kritik olaylar için liderlik stratejileri |
" Havacılık sektörüne yönelik mevcut ve yeni ortaya çıkan güvenlik tehditlerini değerlendirmek ve uluslararası yasalara uygun etkili önlemler oluşturma Sivil Havacılık güvenlik yönetim sistemlerini (SeMS) tasarlayarak, uygulayarak ve gözden geçirerek havacılık güvenlik sistemlerini izlemek, sürdürmek ve iyileştirme Sivil Havacılık güvenliğinin büyük bir ihlali durumunda eylemi koordine edin, yönetmek ve değerlendirmek Sivil Havacılık Güvenlik prosedürlerine uygunluğu sağlamak için kişisel uygulamaları inceleme Güvenlik kaynaklarını tahsis ederek, sonuçları değerlendirme Havacılık güvenliğinde insan faktörlerinin etkilerini ve kapsamını belirlemek ve güvenlik açıklarını çözmek için stratejiler geliştirme " |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | "Emniyet ve güvenlik kavramlarının farklılıkları ile sivil havacılık güvenliği terimi. " | sunum ve sınıf içi tartışma grupları |
2) | Sivil havacılığa doğrudan ve dolaylı tehditlerin belirlenmesi ile sivil havacılık güvenliği kavramına giriş | sunum ve sınıf içi tartışma grupları |
3) | Sivil Havacılık Güvenliği Manzarası, Sözleşmeler, Düzenlemeler ve Standartlar | sunum ve sınıf içi tartışma grupları |
4) | Uluslararası Havacılık Güvenliği ve Güvenliği Planlama Çerçevelerinin İlkeleri | sunum ve sınıf içi tartışma grupları |
5) | Havaalanlarında Kolluk Kuvvetleri, Polislik ve Güvenlik İşlevleri | sunum ve sınıf içi tartışma grupları |
6) | Güvenlik Denetiminin Planlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi ile Güvenlik Risk Yönetimi Metodolojileri | sunum ve sınıf içi tartışma grupları |
7) | Güvenlik Yönetim Sistemleri (SeMS), Güvenlik Teknolojisi ve Bilgi Güvenliğine Yönelik Eğilimler | öğrenci gruplarının sunumları |
8) | ARA SINAV | |
9) | Havacılık Siber Güvenlik, Havacılık ve Kalabalıkların ve Problemli Yolcular ile Modern Kölelik Sisteminin Yönetimi | sunum ve sınıf içi tartışma grupları |
10) | İnsan Faktörleri ve Güvenlik Sonuçları | sunum ve sınıf içi tartışma grupları Related |
11) | Kritik olaylar için liderlik stratejileri | sunum ve sınıf içi tartışma grupları |
12) | Güvenlik stratejileri oluşturmak için pratik bireysel ve grup çalışmaları | sunum ve sınıf içi tartışma grupları |
13) | Stratejik ve operasyonel dersleri belirlemek ve çözüm üretmek için güvenlikle ilgili vaka çalışmalarının analizi | öğrenci gruplarının senaryo çalışmas |
14) | Emniyet kültürü ve geliştirilmesinde geçerli diğer kavramlar Havacılık güvenliği ortamında üst düzey yöneticiler için güvenlik operasyonları planlaması ve problem çözme | öğrenci gruplarının senaryo çalışması |
Ders Notları / Kitaplar: | " Civil Aviation Syllabus, Weekly Course Content and texts. Aviation and Airport Security - Terrorism and Safety Concerns - Kathleen SWEET Practical Aviation Security – Predicting and Preventing Future Threats – Jeffrey J. Price and Jeffrey S. Forrest " |
Diğer Kaynaklar: | " Comfort, L. K., Boin, A., & Demchak, C. C. (Eds.). (2010). Designing Resilience: Preparing for Extreme Events. University of Pittsburgh Press, Pittsburgh PA. Cooper, J. B. (1971). The most infamous criminal hijacking is the unsolved case of J. B. Cooper (November 24, 1971). De Neufville, R., NEUFVILLE, R., & MIT. (1995, May). Designing Airport Passenger Buildings for the 21st Century. In Proceedings of the Institution of Civil Engineers-Transport (Vol. 111, No. 2, pp. 97-104). Thomas Telford-ICE Virtual Library. EU AR. European Union Aeronautics Research. (2006). ACARE Advisory Council for Aeronautics Research in Europe. US GAO. United States Government Accountability Office. (2005). Report to Congressional Committees; AVIATION FEES, Review of Air Carriers' Year 2000 Passenger and Property Screening Costs. Wash D.C. Gordon, P., Moore, J. E., & Richardson, H. W. (2009). Economic impact analysis of terrorism events: recent methodological advances and findings. " |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |