GEP0371 Aviation SecurityBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0371 Havacılık Güvenliği Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TÜZÜN TOLGA İNAN
Dersin Amacı: Bu eğitim ileri düzeydedir ve havacılık güvenliğinin tüm yönlerini yönetim ve üst yönetim perspektifinden kapsamayı amaçlamaktadır. Terörizm, sabotaj, doğrudan ve dolaylı tehditler, modern kölelik / insan ticareti, siber güvenlik ve bilgi güvenliği gibi güncel konuları içerecektir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sivil Havacılık Güvenliği Manzarası, Sözleşmeler, Düzenlemeler ve Standartlar
2. Uluslararası Havacılık Güvenliği ve Güvenliği Planlama Çerçevelerinin İlkeleri
3. Havaalanlarında Kolluk, Polislik ve Güvenlik İşlevleri
4. Güvenlik Riski Yönetim Metodolojileri5. Durumsal Farkındalık
5. Güvenlik Denetim Planlaması, Uygulaması ve Değerlendirmesi
6. Güvenlik Yönetim Sistemleri (SeMS)
7. Güvenlik Teknolojisi ve Trendleri
8. Bilgi Güvenliği, Havacılık Siber Güvenliği, Havacılık ve Modern Kölelik
9. Kalabalıkların ve Problemli Yolcuların Yönetimi, İnsan Faktörleri ve Güvenlik Sonuçları, Kritik olaylar için liderlik stratejileri

Dersin İçeriği

H1
Emniyet ve güvenlik kavramlarının
farklılıkları ile sivil havacılık güvenliği
terimi.
H2
Sivil havacılığa doğrudan ve dolaylı
tehditlerin belirlenmesi ile sivil havacılık
güvenliği kavramına giriş
H3
Sivil Havacılık Güvenliği Manzarası,
Sözleşmeler, Düzenlemeler ve
Standartlar - Havacılık güvenliğinin
vazgeçilmez birinci koşulu: üst yönetim
desteği
H4
Uluslararası Havacılık Güvenliği ve
Güvenliği Planlama Çerçevelerinin İlkeleri
H5
İHavaalanlarında Kolluk Kuvvetleri,
Polislik ve Güvenlik İşlevleri
H6
Güvenlik Denetiminin Planlanması,
Uygulanması ve Değerlendirilmesi ile
Güvenlik Risk Yönetimi Metodolojileri
H7
Güvenlik Yönetim Sistemleri (SeMS),
Güvenlik Teknolojisi ve Bilgi Güvenliğine
Yönelik Eğilimler
H8
Ara Sınavlar
H9
Havacılık Siber Güvenlik, Havacılık
ve Kalabalıkların ve Problemli Yolcular ile
Modern Kölelik Sisteminin Yönetimi
H10
İnsan Faktörleri ve Güvenlik Sonuçları
H11
Kritik olaylar için liderlik stratejileri
H12
Güvenlik stratejileri oluşturmak için pratik
bireysel ve grup çalışmaları
H13
Stratejik ve operasyonel dersleri
belirlemek ve çözüm üretmek için
güvenlikle ilgili vaka çalışmalarının analizi
H14
Emniyet kültürü ve geliştirilmesinde geçerli
diğer kavramlar
Havacılık güvenliği ortamında üst düzey
yöneticiler için güvenlik operasyonları
planlaması ve problem çözme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Godara, V. (Ed.). (2010). Strategic Pervasive Computing Applications: Emerging Trends: Emerging Trends. IGI Global.
Abu-Taieh, E. M., El-Sheikh, A. A., & Jafari, M. (2012). Technology Engineering and Management in Aviation: Advancements and Discoveries. Information Science Reference.
Dawson, M., Eltayeb, M., & Omar, M. (Eds.). (2016). Security solutions for hyperconnectivity and the Internet of things. IGI Global.
Security in the Year 2000 and Beyond. ETC Publications, 1987
Diğer Kaynaklar: Godara, V. (Ed.). (2010). Strategic Pervasive Computing Applications: Emerging Trends: Emerging Trends. IGI Global.
Abu-Taieh, E. M., El-Sheikh, A. A., & Jafari, M. (2012). Technology Engineering and Management in Aviation: Advancements and Discoveries. Information Science Reference.
Dawson, M., Eltayeb, M., & Omar, M. (Eds.). (2016). Security solutions for hyperconnectivity and the Internet of things. IGI Global.
Security in the Year 2000 and Beyond. ETC Publications, 1987

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 6 60
Sunum / Seminer 3 7 21
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.