GEP1711 Yaratıcı YazarlıkBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1711 Yaratıcı Yazarlık Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Bu ders kapsamında yaratıcı ifade biçimlerinin bir çok değişik form üzerinden sergilenmesi amaçlanmaktadır. Ders kapsamında öğrencilerin kurgu ya da kurgu dışı metin oluşturabilmeleri için gerekli terminolojilere aşinalık kazanması hedeflenmektedir. Ayrıca öğrenciler kısa öykü, kısa oyun ya da düz yazı gibi türlerde örnekler yaratabilmeleri için gerekli yazın stratejilerini öğreneceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1)Yaratıcı yazarlık çalışmalarının temel çerçevesine aşinalık kazanacaktır.
2)Yaratıcı ifade biçimleri geliştirebileceklerdir.
3)Yaratıcı yazarlığın terminolojisine hakim olacaklardır.
4)Kısa öykü, kısa oyun ve düz yazı gibi yazın türlerinin edebi stratejilerine aşinalık kazanacaklardır.
5)Çeşitli yazın türlerinde yazınsal örnekler yaratabileceklerdir.
6)Kurgu dışı yazarlık türlerine dair teorik bir zemin kazanacaklardır.
7)Günlük, otobiyografi, anı ve haber metni gibi kurgu dışı yazın türlerinde örnekler ortaya koyabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Kurgu ya da kurgu dışı türde yazınsal metinlerin kurucu prensipleri, yazın stratejileri ve örnekleri bu dersin temel çerçevesini oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yaratıcı yazarlığa giriş ve temel kavramlar
2) Yaratıcı ifade biçimleri
3) Kurgu metnin tanımı ve sınırları
4) Kurgu metnin kurucu öğeleri
5) Yazın stratejileri
6) Anlatı araçlarının keşfi
7) Kısa oyun yazarlığı
8) Ara Sınav Haftası
9) Öykü ve oyun çalışmaları
10) Öykü ve oyun çalışmalarına geri bildirim ve değerlendirme
11) Kurgu dışı metinlerin araştırılması
12) Anı, günlük, otobiyoğrafi ve haber metni yazarlığı
13) Kurgu dışı metinlere dair pratik uygulamalar
14) Uygulamaların tartışılması ve geri bildirim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları
Diğer Kaynaklar: Le Guin, Ursula K Dümeni Yaratıcılığa Kırmak Hikaye denizine yelken açmak için bir 21. yüzyıl kılavuzu, hep kitap Levin, Kendra Sen de Kendi Hikayenin Kahramanısın Odaklan: zaaflarını yen ve içindeki yazarı keşfet, hep kitap

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 2 10 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3