GEP1126 Oyun ve Yaratıcı DramaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1126 Oyun ve Yaratıcı Drama Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BÜLENT SEZGİN
Dersin Amacı: Bu ders kapsamında yetişkinlerin yaratıcı drama ve oyun alanına dair deneyimsel ve eğlenceli bir yaşantı deneyimini tecrübe etmesi amaçlanmaktadır. Modern yaratıcı drama tekniklerinin felsefesi ve uygulamaları üzerine oyun temelli eğlenceli grup çalışmaları yapılarak, öğrencilerin bir konuyu, yaşantıyı veya bir kavramı sorgulaması gerçekleşecektir. Her ders ısınma, rol oynama-doğaçlama ve değerlendirme aşamalarından oluşan özgün bir yaratıcı drama oturumudur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Oyun ve yaratıcı dramanın kavramsal ve teorik çerçevesine dair temel bilgileri edinir.
2)Oyun ve yaratıcı drama kuramları hakkında fikir sahibi olur.
3)Yaratıcı dramanın aşamalarını uygulamalı olarak deneyimler.
4)Uygulamalı yaratıcı drama yöntemiyle grup çalışması bilincini kazanır.
5) Oyun ve oyun temelli öğrenmeye dair pratik çalışma yöntemleri uygular.
6)Dünyadaki yaratıcı dramanın öncülerinden Peter Slade, Brain Way, Dorothy Heathcote ve Gavin Bolton hakkında bilgi edinir.
7) Ülkemizdeki yaratıcı drama atölyeleri hakkında bilgi toplar ve özgün atölye çalışması yapmayı öğrenir.

Dersin İçeriği

Oyun ve yaratıcı drama alanına dair temel tekniklerinin ve akademik bilgilerin verilmesi dersin içeriğini oluşturur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, dersin içeriğine ve işlenişine ait bilgilerin aktarılması, tanışma oyunları
2) Oyun nedir? Oyunun insan yaşamındaki önemi nedir?
3) Yaratıcı drama nedir? Yaratıcı dramanın grup çalışmaları için önemi nedir?
4) Yaratıcı drama ve oyun ilişkisi
5) Yaratıcı drama ve takım oyunları
6) Yaratıcı drama ve sinerji oyunları
7) Yaratıcı dramada dikkat ve odaklanma oyunları
8) Ara Sınav Haftası
9) Yaratıcı drama atölyesi ve empati duygusu ilişkisi
10) Yaratıcı drama atölyesi ve yabancılaştırma duygusu ilişkisi
11) Yaratıcı dramada yöntem ve teknikler
12) Dünya'da yaratıcı dramanın gelişimi
13) Türkiye'de yaratıcı dramanın gelişimi
14) Özgün yaratıcı drama atölye planı hazırlama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde yaratıcı drama. YKY, Yapı Kredi Yayınları.,
McCaslin, N. (2016). Yaratıcı drama sınıf içinde ve dışında. Çev. Ed. Pınar Özdemir Şimşek), Sekizinci Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Sezgin, B. (2015). Oyun-tiyatro-drama ilişkisi: Kuram ve uygulama. Bgst Yayınları.
Diğer Kaynaklar: Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde yaratıcı drama. YKY, Yapı Kredi Yayınları.,
McCaslin, N. (2016). Yaratıcı drama sınıf içinde ve dışında. Çev. Ed. Pınar Özdemir Şimşek), Sekizinci Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Sezgin, B. (2015). Oyun-tiyatro-drama ilişkisi: Kuram ve uygulama. Bgst Yayınları.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.