DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1126 | Oyun ve Yaratıcı Drama | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BÜLENT SEZGİN |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında yetişkinlerin yaratıcı drama ve oyun alanına dair deneyimsel ve eğlenceli bir yaşantı deneyimini tecrübe etmesi amaçlanmaktadır. Modern yaratıcı drama tekniklerinin felsefesi ve uygulamaları üzerine oyun temelli eğlenceli grup çalışmaları yapılarak, öğrencilerin bir konuyu, yaşantıyı veya bir kavramı sorgulaması gerçekleşecektir. Her ders ısınma, rol oynama-doğaçlama ve değerlendirme aşamalarından oluşan özgün bir yaratıcı drama oturumudur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Oyun ve yaratıcı dramanın kavramsal ve teorik çerçevesine dair temel bilgileri edinir. 2)Oyun ve yaratıcı drama kuramları hakkında fikir sahibi olur. 3)Yaratıcı dramanın aşamalarını uygulamalı olarak deneyimler. 4)Uygulamalı yaratıcı drama yöntemiyle grup çalışması bilincini kazanır. 5) Oyun ve oyun temelli öğrenmeye dair pratik çalışma yöntemleri uygular. 6)Dünyadaki yaratıcı dramanın öncülerinden Peter Slade, Brain Way, Dorothy Heathcote ve Gavin Bolton hakkında bilgi edinir. 7) Ülkemizdeki yaratıcı drama atölyeleri hakkında bilgi toplar ve özgün atölye çalışması yapmayı öğrenir. |
Oyun ve yaratıcı drama alanına dair temel tekniklerinin ve akademik bilgilerin verilmesi dersin içeriğini oluşturur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, dersin içeriğine ve işlenişine ait bilgilerin aktarılması, tanışma oyunları | |
2) | Oyun nedir? Oyunun insan yaşamındaki önemi nedir? | |
3) | Yaratıcı drama nedir? Yaratıcı dramanın grup çalışmaları için önemi nedir? | |
4) | Yaratıcı drama ve oyun ilişkisi | |
5) | Yaratıcı drama ve takım oyunları | |
6) | Yaratıcı drama ve sinerji oyunları | |
7) | Yaratıcı dramada dikkat ve odaklanma oyunları | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Yaratıcı drama atölyesi ve empati duygusu ilişkisi | |
10) | Yaratıcı drama atölyesi ve yabancılaştırma duygusu ilişkisi | |
11) | Yaratıcı dramada yöntem ve teknikler | |
12) | Dünya'da yaratıcı dramanın gelişimi | |
13) | Türkiye'de yaratıcı dramanın gelişimi | |
14) | Özgün yaratıcı drama atölye planı hazırlama |
Ders Notları / Kitaplar: | Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde yaratıcı drama. YKY, Yapı Kredi Yayınları., McCaslin, N. (2016). Yaratıcı drama sınıf içinde ve dışında. Çev. Ed. Pınar Özdemir Şimşek), Sekizinci Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Sezgin, B. (2015). Oyun-tiyatro-drama ilişkisi: Kuram ve uygulama. Bgst Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde yaratıcı drama. YKY, Yapı Kredi Yayınları., McCaslin, N. (2016). Yaratıcı drama sınıf içinde ve dışında. Çev. Ed. Pınar Özdemir Şimşek), Sekizinci Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Sezgin, B. (2015). Oyun-tiyatro-drama ilişkisi: Kuram ve uygulama. Bgst Yayınları. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 118 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |