GEP1126 Oyun ve Yaratıcı DramaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1126 Oyun ve Yaratıcı Drama Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BÜLENT SEZGİN
Dersin Amacı: Bu ders kapsamında yetişkinlerin yaratıcı drama ve oyun alanına dair deneyimsel ve eğlenceli bir yaşantı deneyimini tecrübe etmesi amaçlanmaktadır. Modern yaratıcı drama tekniklerinin felsefesi ve uygulamaları üzerine oyun temelli eğlenceli grup çalışmaları yapılarak, öğrencilerin bir konuyu, yaşantıyı veya bir kavramı sorgulaması gerçekleşecektir. Her ders ısınma, rol oynama-doğaçlama ve değerlendirme aşamalarından oluşan özgün bir yaratıcı drama oturumudur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Oyun ve yaratıcı dramanın kavramsal ve teorik çerçevesine dair temel bilgileri edinir.
2)Oyun ve yaratıcı drama kuramları hakkında fikir sahibi olur.
3)Yaratıcı dramanın aşamalarını uygulamalı olarak deneyimler.
4)Uygulamalı yaratıcı drama yöntemiyle grup çalışması bilincini kazanır.
5) Oyun ve oyun temelli öğrenmeye dair pratik çalışma yöntemleri uygular.
6)Dünyadaki yaratıcı dramanın öncülerinden Peter Slade, Brain Way, Dorothy Heathcote ve Gavin Bolton hakkında bilgi edinir.
7) Ülkemizdeki yaratıcı drama atölyeleri hakkında bilgi toplar ve özgün atölye çalışması yapmayı öğrenir.

Dersin İçeriği

Oyun ve yaratıcı drama alanına dair temel tekniklerinin ve akademik bilgilerin verilmesi dersin içeriğini oluşturur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, dersin içeriğine ve işlenişine ait bilgilerin aktarılması, tanışma oyunları
2) Oyun nedir? Oyunun insan yaşamındaki önemi nedir?
3) Yaratıcı drama nedir? Yaratıcı dramanın grup çalışmaları için önemi nedir?
4) Yaratıcı drama ve oyun ilişkisi
5) Yaratıcı drama ve takım oyunları
6) Yaratıcı drama ve sinerji oyunları
7) Yaratıcı dramada dikkat ve odaklanma oyunları
8) Ara Sınav Haftası
9) Yaratıcı drama atölyesi ve empati duygusu ilişkisi
10) Yaratıcı drama atölyesi ve yabancılaştırma duygusu ilişkisi
11) Yaratıcı dramada yöntem ve teknikler
12) Dünya'da yaratıcı dramanın gelişimi
13) Türkiye'de yaratıcı dramanın gelişimi
14) Özgün yaratıcı drama atölye planı hazırlama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde yaratıcı drama. YKY, Yapı Kredi Yayınları.,
McCaslin, N. (2016). Yaratıcı drama sınıf içinde ve dışında. Çev. Ed. Pınar Özdemir Şimşek), Sekizinci Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Sezgin, B. (2015). Oyun-tiyatro-drama ilişkisi: Kuram ve uygulama. Bgst Yayınları.
Diğer Kaynaklar: Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde yaratıcı drama. YKY, Yapı Kredi Yayınları.,
McCaslin, N. (2016). Yaratıcı drama sınıf içinde ve dışında. Çev. Ed. Pınar Özdemir Şimşek), Sekizinci Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Sezgin, B. (2015). Oyun-tiyatro-drama ilişkisi: Kuram ve uygulama. Bgst Yayınları.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 3
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek 3
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek 1
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek 5
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek 3
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak 2
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek 2