REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1126 | Oyun ve Yaratıcı Drama | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BÜLENT SEZGİN |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında yetişkinlerin yaratıcı drama ve oyun alanına dair deneyimsel ve eğlenceli bir yaşantı deneyimini tecrübe etmesi amaçlanmaktadır. Modern yaratıcı drama tekniklerinin felsefesi ve uygulamaları üzerine oyun temelli eğlenceli grup çalışmaları yapılarak, öğrencilerin bir konuyu, yaşantıyı veya bir kavramı sorgulaması gerçekleşecektir. Her ders ısınma, rol oynama-doğaçlama ve değerlendirme aşamalarından oluşan özgün bir yaratıcı drama oturumudur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Oyun ve yaratıcı dramanın kavramsal ve teorik çerçevesine dair temel bilgileri edinir. 2)Oyun ve yaratıcı drama kuramları hakkında fikir sahibi olur. 3)Yaratıcı dramanın aşamalarını uygulamalı olarak deneyimler. 4)Uygulamalı yaratıcı drama yöntemiyle grup çalışması bilincini kazanır. 5) Oyun ve oyun temelli öğrenmeye dair pratik çalışma yöntemleri uygular. 6)Dünyadaki yaratıcı dramanın öncülerinden Peter Slade, Brain Way, Dorothy Heathcote ve Gavin Bolton hakkında bilgi edinir. 7) Ülkemizdeki yaratıcı drama atölyeleri hakkında bilgi toplar ve özgün atölye çalışması yapmayı öğrenir. |
Oyun ve yaratıcı drama alanına dair temel tekniklerinin ve akademik bilgilerin verilmesi dersin içeriğini oluşturur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, dersin içeriğine ve işlenişine ait bilgilerin aktarılması, tanışma oyunları | |
2) | Oyun nedir? Oyunun insan yaşamındaki önemi nedir? | |
3) | Yaratıcı drama nedir? Yaratıcı dramanın grup çalışmaları için önemi nedir? | |
4) | Yaratıcı drama ve oyun ilişkisi | |
5) | Yaratıcı drama ve takım oyunları | |
6) | Yaratıcı drama ve sinerji oyunları | |
7) | Yaratıcı dramada dikkat ve odaklanma oyunları | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Yaratıcı drama atölyesi ve empati duygusu ilişkisi | |
10) | Yaratıcı drama atölyesi ve yabancılaştırma duygusu ilişkisi | |
11) | Yaratıcı dramada yöntem ve teknikler | |
12) | Dünya'da yaratıcı dramanın gelişimi | |
13) | Türkiye'de yaratıcı dramanın gelişimi | |
14) | Özgün yaratıcı drama atölye planı hazırlama |
Ders Notları / Kitaplar: | Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde yaratıcı drama. YKY, Yapı Kredi Yayınları., McCaslin, N. (2016). Yaratıcı drama sınıf içinde ve dışında. Çev. Ed. Pınar Özdemir Şimşek), Sekizinci Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Sezgin, B. (2015). Oyun-tiyatro-drama ilişkisi: Kuram ve uygulama. Bgst Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde yaratıcı drama. YKY, Yapı Kredi Yayınları., McCaslin, N. (2016). Yaratıcı drama sınıf içinde ve dışında. Çev. Ed. Pınar Özdemir Şimşek), Sekizinci Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Sezgin, B. (2015). Oyun-tiyatro-drama ilişkisi: Kuram ve uygulama. Bgst Yayınları. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 118 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 3 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 1 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 5 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 3 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 2 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 2 |