GEP0137 Musics of TurkeyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0137 Türkiye Müzikleri Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İSMET AYDIN
Dersin Amacı: Türkiye Müzikleri dersinin amacı, Anadolu ve etkileşimde olduğu komşu coğrafyaların müzikal iletişimi vasıtasıyla, Türkiye özelinde oluşumunu ve dönüşümünü sürdüren müzik kültürlerlerini tanımak, yorumlamak ve bütün bunlar üzerine, müzik yoluyla tarihsel ve sosyolojik analizlerde bulunmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
"1) Türkiye’deki müzik kültürlerini tanımak ve Anadolu'daki kültürel çeşitlilik hakkında
farkındalık sahibi olmak. "
2)Türkiye'de ki müzikal çeşitliliği, kültür ve etnisite açısından incelemek.
3) Türkiye'de yapılan folklor araştırmaları hakkında bilgi sahibi olmak, çalışmaların sosyal ve politik yaklaşımlarını analiz etmek.
4) Geleneklerin ve toplumsal dönüşümlerin ortaya koyduğu farklı müzikal üretimleri, dönem bazlı tanımlamak, süreç ve kırılma noktalarını tespit etmek.
5) Türkiye'de varlık gösteren müzik geleneklerinin icra ve dönüşümündeki değişen dinamikleri belirlemek.

Dersin İçeriği

"Türkiye’deki müzik kültürleri, folklor, etnisite, milliyetçilik, kimlik, kültür endüstrisi kuramları,
Türk Makam Müziği, Türk Halk Müziği, Etnik Müzikler,Türkiye’de Popüler Müzik, Arabesk, Rap Müzik, Türkiye'de Caz ve Klasik Müzik, Dünya Müziği, Cumhuriyet dönemi folklor araştırmaları. "
Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma, örnek olay inceleme, proje hazırlama, dinletiler ve dijital kaynakların kullanımıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Türkiye'de müzik kültürlerine giriş, müzikte temsiliyet makale ve kitaplar
2) Folklor Nedir? Gelenek ve Gelene- "ek" kavramlarını anlamak ve anlamlandırmak. makale ve kitaplar
3) Makam Kavramı, Türk Makam Müziği, tarihsel süreci ve günümüzde temsiliyeti makale ve kitaplar
4) Anadolu Folklor Müziği izdüşümünde Türk Halk Müziği. makale ve kitaplar
5) Postmodernizim bağlamında Türkiye' de etnik müzikler makale ve kitaplar
6) Aşıklık Geleneği makale ve kitaplar
7) Türkiye'de Popüler Müzik ve Folklor Etkileşimi, öncül halleri ve uzantıları: Anadolu Rock, Anadolu Pop, Anadolu Caz- Türkiye'de kentleşme, Arabesk Müzik Makale ve kitaplar
8) Ara Sınav Haftası
9) Müzikte kimlik ve temsiliyet teorileri, Alevi Müziği, İslami Müzik. makale ve kitaplar
10) Türkiye'de Caz Müziği makale ve kitaplar
11) "Kültür Endüstri" teorisi ve eğlence müziği makale ve kitaplar
12) Türkiye'de Rap Müzik makale ve kitaplar
13) Türkiye'de Klasik Müzik: Çağdaş Türk Bestecileri makale ve kitaplar
14) Küreselleşme ve müzikte melezleşme "World Music" makale ve kitaplar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kutluk Fırat, Cumhuriyetin Müzik Politikaları, H2o Press, 2019 Reinhard, Kurt , Ursula, Türkiyenin Müziği 1, Sun Press, 2007 Reinhard, Kurt , Ursula, Türkiyenin Müziği 2, Sun Press, 2007 Say, Ahmet, Türkiye'nin Müzik Atlası, Borusan Kültür ve Sanat Press,1998 Greve Martin, Almanya'da "Hayali Türkiye'nin Müziği" Bilgi University Press,2006 Erdener ,Yıldıray, Kars’ta Çobanoğlu Kahvehanesi’nde Âşık Karşılaşmaları - Âşıklık Geleneğinin Şamanizm ve Sufizmle Olan Tarihsel Bağları, YKY, 2019 Aydın, İsmet , Türkiye'de ki Caz Müziği Pratiklerinde Folkorik Öğeler, Master Thesis, BAU Graduated Institute, 2018
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 40
Ödev 1 % 10
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 1 7 7
Küçük Sınavlar 2 10 20
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.