DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0137 | Türkiye Müzikleri | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İSMET AYDIN |
Dersin Amacı: | Türkiye Müzikleri dersinin amacı, Anadolu ve etkileşimde olduğu komşu coğrafyaların müzikal iletişimi vasıtasıyla, Türkiye özelinde oluşumunu ve dönüşümünü sürdüren müzik kültürlerlerini tanımak, yorumlamak ve bütün bunlar üzerine, müzik yoluyla tarihsel ve sosyolojik analizlerde bulunmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; "1) Türkiye’deki müzik kültürlerini tanımak ve Anadolu'daki kültürel çeşitlilik hakkında farkındalık sahibi olmak. " 2)Türkiye'de ki müzikal çeşitliliği, kültür ve etnisite açısından incelemek. 3) Türkiye'de yapılan folklor araştırmaları hakkında bilgi sahibi olmak, çalışmaların sosyal ve politik yaklaşımlarını analiz etmek. 4) Geleneklerin ve toplumsal dönüşümlerin ortaya koyduğu farklı müzikal üretimleri, dönem bazlı tanımlamak, süreç ve kırılma noktalarını tespit etmek. 5) Türkiye'de varlık gösteren müzik geleneklerinin icra ve dönüşümündeki değişen dinamikleri belirlemek. |
"Türkiye’deki müzik kültürleri, folklor, etnisite, milliyetçilik, kimlik, kültür endüstrisi kuramları, Türk Makam Müziği, Türk Halk Müziği, Etnik Müzikler,Türkiye’de Popüler Müzik, Arabesk, Rap Müzik, Türkiye'de Caz ve Klasik Müzik, Dünya Müziği, Cumhuriyet dönemi folklor araştırmaları. " Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma, örnek olay inceleme, proje hazırlama, dinletiler ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Türkiye'de müzik kültürlerine giriş, müzikte temsiliyet | makale ve kitaplar |
2) | Folklor Nedir? Gelenek ve Gelene- "ek" kavramlarını anlamak ve anlamlandırmak. | makale ve kitaplar |
3) | Makam Kavramı, Türk Makam Müziği, tarihsel süreci ve günümüzde temsiliyeti | makale ve kitaplar |
4) | Anadolu Folklor Müziği izdüşümünde Türk Halk Müziği. | makale ve kitaplar |
5) | Postmodernizim bağlamında Türkiye' de etnik müzikler | makale ve kitaplar |
6) | Aşıklık Geleneği | makale ve kitaplar |
7) | Türkiye'de Popüler Müzik ve Folklor Etkileşimi, öncül halleri ve uzantıları: Anadolu Rock, Anadolu Pop, Anadolu Caz- Türkiye'de kentleşme, Arabesk Müzik | Makale ve kitaplar |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Müzikte kimlik ve temsiliyet teorileri, Alevi Müziği, İslami Müzik. | makale ve kitaplar |
10) | Türkiye'de Caz Müziği | makale ve kitaplar |
11) | "Kültür Endüstri" teorisi ve eğlence müziği | makale ve kitaplar |
12) | Türkiye'de Rap Müzik | makale ve kitaplar |
13) | Türkiye'de Klasik Müzik: Çağdaş Türk Bestecileri | makale ve kitaplar |
14) | Küreselleşme ve müzikte melezleşme "World Music" | makale ve kitaplar |
Ders Notları / Kitaplar: | Kutluk Fırat, Cumhuriyetin Müzik Politikaları, H2o Press, 2019 Reinhard, Kurt , Ursula, Türkiyenin Müziği 1, Sun Press, 2007 Reinhard, Kurt , Ursula, Türkiyenin Müziği 2, Sun Press, 2007 Say, Ahmet, Türkiye'nin Müzik Atlası, Borusan Kültür ve Sanat Press,1998 Greve Martin, Almanya'da "Hayali Türkiye'nin Müziği" Bilgi University Press,2006 Erdener ,Yıldıray, Kars’ta Çobanoğlu Kahvehanesi’nde Âşık Karşılaşmaları - Âşıklık Geleneğinin Şamanizm ve Sufizmle Olan Tarihsel Bağları, YKY, 2019 Aydın, İsmet , Türkiye'de ki Caz Müziği Pratiklerinde Folkorik Öğeler, Master Thesis, BAU Graduated Institute, 2018 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 40 |
Ödev | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Ödevler | 1 | 7 | 7 |
Küçük Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |