DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0125 | Performans Sanatı | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERCAN ÖZİNAN |
Dersin Amacı: | 20. yüzyılın ortalarında ortaya çıkan ‘Performans Sanatı’, avangard akımların (Fütürizm, Dadaizm, Dışavurumculuk, Sürrealizm gibi) bir devamı olarak Amerika’da ortaya çıkmıştır. Temel olarak konvansiyonel müzik ve sahne sanatlarını biçim ve içerik yönünden tartışmaya açan bu akım, kalıplaşmış sanatsal düşünceleri kırmakta ve mekan-zaman gözetmeyerek yalnızca eylem odaklı icralardan oluşmaktadır. Belirli bir tema çerçevesinde Happening, Pop-Art, Fluxus gibi türlere ek olarak neredeyse tüm sanat türlerinde icralar görmek mümkündür. Dersi alan öğrenciler performans sanatı alanında bilgi sahibi olacak, çağdaş sanat hakkında temel bilgi düzeyine erişeceklerdir. Öğrenciler bu dersi başarıyla tamamladığında aşağıdakileri bilgileri edineceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Dersi alan öğrenciler Rönesans’tan bu yana sanatın nasıl, neden ve ne şekilde değiştiğini öğreneceklerdir. 2. Sanatı içerik ve biçim yönünden etkileyen Friedrich Nietzsche hakkında temel bilgileri edineceklerdir. 3. Avangard akımların tüm sanat dallarında nasıl ve ne şekilde ortaya çıktığını öğreneceklerdir. 4. Çağdaş tiyatronun önemli temsilcilerini tanıyacaklardır. 5. Performans sanatının ortaya çıkmasında etken olan sosyo-politik durumların tarihini öğreneceklerdir. 6. Çeşitli performans sanatçıların işlerini tartışabilecek düzeye geleceklerdir. 7. Gösterim sanatlarına yorum yapma kabiliyeti ve entelektüel bilgi birikimi kazanacaklardır. 8. Özellikle İstanbul'da düzenlenen Bienaller ve çeşitli müzelerde yer alan çağdaş gösterimleri yorumlayabileceklerdir. |
14 haftalık eğitim süresi boyunca dersimizde avangard akımların ve performans sanatının çıkış noktasındaki tarihsel sosyo-politik tandans anlatılacak olup, çeşitli performans sanatçılarının işleri izlenerek öğrencilerle birlikte tartışılacaktır. Teorik bir eğitim gözetilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Rönesans Sonrası Resim Sanatı ve Sanatçının 'Bakışı' | |
2) | Klasizm-Naturalizm-Romantizm | |
3) | Nietzsche'de Apolloncu ve Dionysosçu Sanat Yaklaşımı | |
4) | Avangard Akımların Ortaya Çıkışı | |
5) | Fütürizm-Dadaizm-Sürrealizm-Dışavurumculuk | |
6) | Antonin Artaud ve Vahşet Tiyatrosu | |
7) | Richard Schechner ve Çevresel Tiyatro | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Benliğin Performansı | |
10) | 1900'lü Yılların Ortalarında Performans Denemeleri (Happening) | |
11) | Chris Burden, Yoko Ono, John Cage, Jackson Pollock (İnceleme) | |
12) | Joseph Beuys, Hermann Nitsch,Stelarc,Marina Abramovic (İnceleme) | |
13) | Olivier de Sagazan-Transfiguration (İnceleme) | |
14) | DV8 – The Cost Of Living (İnceleme) |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Artaud, A. (1993). Tiyatro ve İkizi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları Candan, A. (2003). Yirminci Yüzyılda Öncü Tiyatro. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınevi Carlson, M. (2013). Performans Sanatı. Ankara: Dost Yayınları Florenski, P. (2011). Tersten Perspektif. Tersten Perspektif. İstanbul: Metis Yayınları Goffman, E. (2014). Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu. İstanbul: Metis Yayınları Nietzsche, F. (2011). Yunanlıların Trajik Çağında Felsefe. İstanbul: Say Yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 7 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 113 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |