REK5207 Pazarlamanın Temel İlkeleriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
REK5207 Pazarlamanın Temel İlkeleri Bahar
3 0 3 14
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SERDAR PİRTİNİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencilerin pazarlama iletişiminin temel kavramlarını derinlemesine kavramasını sağlamak, öğrencilerin kurum ve kuruluşlarda bütünleşik pazarlamanın rolünü kavramalarını sağlamak ve bir pazarlama iletişimi kampanyasını işletmelere uyarlayabilmesini sağlamaktır.


Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Pazarlama iletişimi çalışmalarını teorik ve pratik olarak anlamak.
2. Pazarlama iletişimi karması bileşenlerini (reklam, halkla ilişkiler, satış promosyonları, doğrudan pazarlama, kişisel satış) anlayamak.
3. Pazarlama iletişimi karması bileşenlerinin bir arada kullanımının doğurduğu sinerjiyi anlamak.
4. Entegre pazarlama iletşimi planı oluşturabilmek, hedef pazarlara uyarlayabilmek, pazarlama iletşimi karması kullanabilmek ve pazar araştırmalarını anlayabilmek.
5. Bir işletme için pazarlama iletişimi projesi hazırlayabilmek.
6. Çevresel tarama ve vaka incelemesi ile pazarlama iletişimi problemlerini çözebilmek.

Dersin İçeriği

Pazarlama iletişiminin temel kavramları. Kurum ve kuruluşlarda bütünleşik pazarlamanın rolü. Bütünleşik Pazarlama İletişimi araçlarının tanımlarını ve uygulamaları.Bir pazarlama iletişimi kampanyasını işletmelere uyarlaması.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş.
2) Pazarlama iletişimine genel bakış ve iletişim süreci.
3) İletişim süreci.
4) Satın alma davranışı.
5) Pazarlama iletişimi planlama süreci.
6) Medya planlama ve strateji.
7) Medyanın değerlendirilmesi.
8) Pazarlama iletişimi araçları.
9) Reklam, marka yönetimi, markalama.
10) İletişim stratejileri.
11) Halkla ilişkiler, tanınma, kurumsal imaj.
12) Kurumsal reklam, event ve sponsorluk.
13) Doğrudan pazarlama ve kişisel satış.
14) Promosyon programlarının amaçları ve bütçelendirilmesi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Course notes will be given weekly.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sunum / Seminer 5 35
Ara Sınavlar 7 35
Final 7 60
Toplam İş Yükü 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
12) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.