MSC2208 Armoni IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MÜZİK TEKNOLOJİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MÜZİK TEKNOLOJİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MSC2208 Armoni II Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Uzman ÖZGECAN KUNTZ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere temel armoni kavramlarını öğretmek ve analitik müzik becerilerini geliştirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler, müziğin homofonik mantığı ve işleyişi hakkında hem teorik hem de pratik bilgi sahibi olacak, verilen parçaların romen rakamı analizini yapabilecek ve dönem sonunda görece kompleks fonksiyonlarla dört sesli koral yazabilecek seviyeye gelecektir.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Birinci çevrim triadlar
2) Birinci çevrim triadlar & konu egzersizleri
3) İkinci çevrim akorlar ve çeşitli fonksiyonlardaki kullanımları
4) İkinci çevrim akorlar & konu egzersizleri
5) Akordışı tonlar ve kategorizasyonu 1. Geçiş sesleri, komşu sesler, geciktirme ve suspension
6) Akordışı tonlar 2. Apajatür, kaçış tonları, komşu ses kümeleri, antisipasyon, pedal
7) Akordışı tonlar devam, konu egzersizleri
8) Arasınav
9) Diyatonik yedili akorlara genel bakış
10) Dominant yedililer
11) Dominant yedililer ve çevrimleri
12) II7 ve VII7 akorları
13) Diğer diyatonik yedililer
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Stefan Kostka, Tonal harmony, with an Introduction to Twentieth-Century Music, McGraw-Hill: Boston, 2004.
Stefan Kostka, Workbook for Tonal harmony with an Introduction to Twentieth-Century Music, McGraw-Hill: Boston, 2013
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 2 2
Ödevler 4 4 16
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 22

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı