MÜZİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MSC1206 | Yardımcı Piyano II | Bahar | 1 | 0 | 1 | 3 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HYUN SOOK TEKİN |
Dersin Amacı: | Öğrencinin piyanoyu tanıyabilmesi, piyano eğitiminin ilgili alan derslerine katkı sağlaması, eşlik bilgisi kazandırması ve öğrencinin bu çalgıyla ilgili araştırmalara yönelebilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Piyanonun çalım teknikleri konusunda gelişir. 2. Seviyesine uygun eserleri okuma ve deşifre etme konusundaki becerilerini geliştirir. 3. Seviyesine göre çaldığı eseri yorumlama becerisini geliştirir. |
Bu derste öğrencinin enstrümanındaki seviyesine göre repertuvar belirlenerek, seçilen repertuvar dönem boyunca çalışılır. Bu dersin öğretim yöntemleri bireysel çalışma, ve uygulama şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Seviye belirleme / repertuvar seçimi | |
2) | Deşifre ve notasyon inceleme | |
3) | Çalışılacak eserlerin teknik ve müzikal incelemesi | |
4) | Repertuvar çalışma | |
5) | Repertuvar çalışma | |
6) | Ara Sınav öncesi genel prova | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Ara sınav sonrası süreç değerlendirme | |
9) | Repertuvar çalışma | |
10) | Repertuvar çalışma | |
11) | Repertuvar çalışma | |
12) | Repertuvar çalışma | |
13) | Final repertuvarının çalışılması | |
14) | Final sınav provası |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Beyer, Beringer, Czerny Op. 599, Hanon metodları. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 1 | 13 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 80 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ana dalına bağlı olarak müzik alanında icra bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. | 5 |
2) | Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. | 2 |
3) | Müzik alanında yetkin teknik bilgilerini özgünleştirebilme. | 3 |
4) | Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. | 3 |
5) | Müzik alanındaki teorik ve pratik birikimini sanat teorisi ve estetik alanlarındaki kavramsal ve soyut düşünme becerileri ile birlikte değerlendirebilme. | |
6) | Eser üretimi ve icrasının gerektirdiği çalışma sürecini tasarlayabilme ve zaman yönetimi yapabilme becerisini kazanma. | 5 |
7) | Müzik tarihine hakim olarak, kendi ana dalı ve diğer disiplinler arasındaki tarihsel ve toplumsal ilişkiler hakkındaki farkındalığı arttırma | |
8) | Sanatsal eleştirinin eser ile ilgili soyutlama becerilerini kazanma ve bunu kendi pratikleri üzerinde değerlendirebilme. | |
9) | Yaratıcı düşüncenin müzik alanındaki karşılıklarını bulma ve geliştirme hakkında tecrübe sahibi olma. | 3 |
10) | Konser ve konsept etkinlikler gibi farklı alanlarda projeler yapabilme, bunun organizasyonu ve pratiği ile ilgilenebilme. Öncesi ve sonrasındaki gereklerini yerine getirebilme. | 5 |