MÜZİK TEKNOLOJİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MSC1204 | Solfej II | Bahar | 1 | 2 | 2 | 5 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Uzman ÖZGECAN KUNTZ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, temel müzik ve müzisyenlik becerilerini dinleme ve performans çalışmaları ile geliştirmektir (Solfej okuma, melodik ve ritmik dikte gibi). |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler, müziği mental ve fiziksel yönleri itibariyle ilişkilendirebilecek, yazılı notayı doğru ritimle okuyup, çalınan bir melodiyi notalayabilecekler. Bu amaçlara ulaşılabilmek için çesitli aktiviteler ve ekstra malzemeler kullanılacaktır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dinleme: Aralıklar, diziler, hata bulma, melodik dikte. Performans: Şarkılama- Lavignac, düet okuma | |
2) | D: Ritmik dikte, aralık ve akorlar. P: Aralıklar & diziler, ritim okuma, şarkılama- Lavignac, çal söyle | |
3) | D: Aralıklar, akorlar, hata bulma, polifonik dikte. P: Şarkılama- Lavignac, düet okuma | |
4) | D: Melodik dikte 4, P: Aralık ve diziler, şarkılama- Lavignac, ritim okuma, çal söyle | |
5) | D: Armonik dikte, akorlar, diziler ve aralıklar P: Şarkılama- Lavignac, ritim, aralıklar, düet | |
6) | D: Melodik dikte, aralıklar, akorlar, P: Şarkılama- Lavignac, Ritim, çal söyle | |
7) | D: Melodik ve ritmik dikte P: Şarkılama- Lavignac, düet | |
8) | Arasınav | |
9) | D: Aralıklar, Diziler, hata bulma, polifonik dikte. P: Ritim okuma, şarkılama- Lavignac, düet | |
10) | D: Melodik dikte P: Aralıklar & diziler. Melodi okuma Lavignac, çal söyle | |
11) | D: Aralıklar, akorlar, melodik Dikte. P: Aralıklar, şarkılama- Lavignac | |
12) | D: Melodik dikte, aralıklar, akorlar P: Ritim, şarkılama- Lavignac, çal söyle | |
13) | D: Aralıklar, akorlar, Melodik ve ritmik dikte. P: Aralıklar, Şarkılama- Lavignac | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Dannhäuser, A. Solfège des Solfèges. Book I. Translated by J. H. Cornell. Schirmer, 1891 (Lavignac Volume: 1A); Gerges Dandelot, Manuel Pratique Cles de Sol, Fa et Do, Max Eschig, 2001 |
Diğer Kaynaklar: | Dannhäuser, A. Solfège des Solfèges. Book I. Translated by J. H. Cornell. Schirmer, 1891 (Lavignac Volume: 1A); Gerges Dandelot, Manuel Pratique Cles de Sol, Fa et Do, Max Eschig, 2001 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 3 | 3 |
Uygulama | 1 | 3 | 3 |
Küçük Sınavlar | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 21 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |