STG1111 Çağdaş Doğaçlama Teknikleri IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SAHNE SANATLARIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SAHNE SANATLARI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
STG1111 Çağdaş Doğaçlama Teknikleri I Güz 1 2 2 2

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SERCAN ÖZİNAN
Dersin Amacı: Oyunculuk ve sahne sanatları eğitiminde spontenlik ve doğaçlama becerisinin geliştirilmesidir. Bir oyuncunun en temel ihtiyacı olan rol yapabilme becerisi, çağdaş doğaçlama tekniklerini deneyimlemesiyle gelişebilir. Bu derse katılan öğrenciler, temel doğaçlama, anında tepki verme ve sponten davranabilme becerilerini geliştirecektir. Ders boyunca sözlü ve sözsüz doğaçlama uygulamaları yapılarak, öğrencinin sahne üzerindeki spontane tepki üretmesi ve dikkat ve odaklanma becerisini güçlendirmesi hedeflenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Öğrencinin anında ve spontane tepki üretme becerisini güçlendirmek
2- Öğrencinin doğaçlama yoluyla bedenini farklı şekillerde kullanmasını sağlamak
3- Öğrencinin doğaçlama yoluyla farklı yaşam deneyimlerini algılamasını sağlamak
4- Öğrencinin doğaçlama yoluyla empati ve eleştirel düşünce becerisini güçlendirmek
5- Öğrencinin doğaçlama yoluyla beş duyu organını aktifleştirmek

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği temel doğaçlama teknikleri hakkında öğrencinin bilgi ve becerilerini çeşitli uygulamalarla geliştirilmektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve doğaçlama kavramına giriş
2) Isınma oyunları ve doğaçlama etüdleri
3) Grup yaratıcılık oyunları ve doğaçlama etüdleri
4) Dikkat-odaklanma egzersizleri ve doğaçlama etüdleri
5) Doğaçlama ve rol oynama ilişkisi
6) Doğaçlama ve 5N@1K
7) Ara Sınav
8) Dramatik çatışmalı durum doğaçlaması
9) Sinopisten yola çıkarak doğaçlama
10) Öykü doğaçlama
11) Flashback doğaçlama
12) Doğaçlama ve müzik
13) Doğaçlamada donuk imge yöntemi
14) Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Sonia Moore, Stanislavski Sistemi, Oyunculuk Eğitimi İçin Bir El Kitabı, BGST Yayınları 4.Basım
Diğer Kaynaklar: 1- Sonia Moore, Stanislavski Sistemi, Oyunculuk Eğitimi İçin Bir El Kitabı, BGST Yayınları 4.Basım

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 2 6
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. 5
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. 5
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 2
4) Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 5
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 1
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 3
7) Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. 5
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. 2
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. 1
10) Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. 1
11) Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. 5
12) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. 2
13) Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. 5
14) Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. 5
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.