Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Seslerin Temel Yapıları ve İlk Çalışmalar, Süre Değerleri |
|
2) |
Anahtarlar, Basit, Bileşik ve Aksak Tartımlar |
|
3) |
Tampere Düzeni Tanıtmak, Aralık Bilgisi, İkili ve Üçlü Aralıklar. |
|
4) |
Hareket ve Nüans İşaretleri, Dinamikler |
|
5) |
Tam Dörtlü, Beşli ve Diğer Aralıklar, Aralıkların Duyum Olarak Ayırt Edilebilmesi |
|
6) |
Majör, Minör, Kromatik Diziler, Örneklendirilmesi |
|
7) |
Do Majör ve la minör Tonlarında Okuma ve Yazma Çalışmaları, İlgili Majör ve Minör Kavramı |
|
8) |
Tonaliteyi Tanımlama ve Müzik Parçalarında Tonalitenin Bulunması |
|
9) |
Ara Sınav |
|
10) |
Sol Majör ve mi minör Tonlarında Okuma ve Yazma Çalışmaları; Doğal, Armonik ve Melodik Minör Dizileri |
|
11) |
Orkestra Çalgılarının Tanımı, Partisyonda Dizilimi, Transpozeli Çalgılar |
|
12) |
Dizilerde Dereceler, Fonksiyonlar, Temel Üç Sesli Akorlar ve Çevrimleri |
|
13) |
Fa Majör ve re minör Tonlarında Okuma ve Yazma Çalışmaları |
|
14) |
Sol ve Fa Anahtarı Ritmik Okuma Çalışmaları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. |
5 |
2) |
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. |
5 |
3) |
Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
2 |
4) |
Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
2 |
5) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
1 |
6) |
Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
3 |
7) |
Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. |
5 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. |
2 |
9) |
Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. |
1 |
10) |
Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. |
1 |
11) |
Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. |
1 |
12) |
İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. |
3 |
13) |
Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. |
5 |
14) |
Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |
5 |
15) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|