Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş ve ana kavramların tanıtılması |
https://www.youtube.com/watch?v=K-oc4GOoWOI (The facts about gender equality and the Sustainable Development Goals);
https://www.youtube.com/watch?v=HbQjlPoBA3U (Gender Equality - SDG #5);
https://www.youtube.com/watch?v=mHHy1gDn4x8 (Integrating human rights, leave no one behind, and gender equality into UN Cooperation Frameworks);
Judith Lorber, Feminisms and their contributions to gender equality, in Gender Inequality, Feminist Theories and Politics, Oxford University Press, 2000.
|
2) |
Toplumsal Cinsiyet ve Uluslararası Kalkınma (İnsani kalkınma teorileri, Gayrısafi Milli Hasıla ve Faydacı Yaklaşım) |
https://www.youtube.com/watch?v=Z0qHA93oOSc (Real GDP Per Capita and the Standard of Living); https://www.youtube.com/watch?v=u5P8AZRBLac (Puzzle of Growth: Rich Countries and Poor Countries- please think about the issue of property rights and the extent to which women and men are equal in accessing property rights); https://www.youtube.com/watch?v=7V8oFI4GYMY (Human Development Report 2019 - Animated Explainer); https://www.youtube.com/watch?v=kBdfcR-8hEY&t=1531s (Justice: What's The Right Thing To Do? Episode 01 "THE MORAL SIDE OF MURDER"-Watch first 30 minutes); Nussbaum, M. (2000) Feminism and International Development, In Women and Human Development: The Capabilities Approach, Cambridge: Cambridge University Press (it is essential that you read Chapter 3 (pages 46-68)).
|
3) |
Toplumsal Cinsiyet ve Uluslararası Kalkınma (Kaynak temelli yaklaşım, insan hakları yaklaşımı ve yapabilirlik yaklaşımı) |
Nussbaum, M. (2000) Feminism and International Development, In Women and Human Development: The Capabilities Approach, Cambridge, Cambridge University Press (Chapter 2 (pages 17-45); Chapter 3 (Pages 46-68).
https://www.youtube.com/watch?v=rKKs1rqdlmo (AmartyaSen #1 on Capabilities); https://www.youtube.com/watch?v=BunGwSCuksE (An Introduction to Amartya Sen’s Development as Freedom A Macat Geography Analysis); https://www.youtube.com/watch?v=DchjpjHOoaE (Human rights - based approach); https://www.youtube.com/watch?v=tVPvzvTROLQ (A Human Rights Based Approach – PLANET)
|
4) |
Medya Analizi Ödevi: Öğrenci sunumları |
Killing Us Softly 4: Advertising's Image of Women [Trailer] - Available on DVD: https://www.youtube.com/watch?v=PTlmho_RovY
Me Too hareketi Fransa'da neden tutmadı?: https://www.youtube.com/watch?v=FXkqcszeTTY
Why was #metoo so controversial in France? - BBC News: https://www.youtube.com/watch?v=JHRPCBXJSng
Greenwood, D. N., & Lippman, J. R. (2010). Gender and media: Content, uses, and impact. In Handbook of gender research in psychology (pp. 643-669). Springer, New York, NY.
|
5) |
Toplumsal Cinsiyet ve Medya Sunumları |
Öğrencilerden bir medya içeriği (örneğin film, reklam, haber klibi) seçmeleri ve sınıfta tartışılan toplumsal cinsiyet ve medya üzerine kavramsal çerçeve aracılığıyla analiz eden bir sunum hazırlamaları beklenmektedir. Bu sunumda, medyanın dinamiklerinin nasıl tasvir edildiğine ve bunların insan gelişimi üzerindeki etkilerine dair eleştirel bir anlayış sergilemeleri gerekmektedir. Sunumun ardından, öğrencilerden medya analizi sunumuna ilişkin 800-1000 kelime uzunluğunda bir rapor yazmaları beklenmektedir. Bu bireysel bir projedir ve her öğrenci hem raporunu teslim edecek hem de analizini sınıfta sunacaktır. Bu çalışma, toplam notun %20’sini oluşturacaktır. |
6) |
Gayrıresmi kurumlar ve aktörler |
Waylen G (2014) Informal institutions, institutional change, and gender equality. Political Research Quarterly 67, 212–23.
Naurin, D., Naurin, E., & Alexander, A. (2019). Gender stereotyping and chivalry in international negotiations: A survey experiment in the Council of the European Union. International Organization, 73(2), 469-488.
Süleymanoğlu-Kürüm, R., & Rumelili, B. (2022). From Female Masculinity to Hegemonic Femininity: Evolving Gender Performances of Turkish Women Diplomats. The Hague Journal of Diplomacy, 17(3), 402-430.
https://www.youtube.com/watch?v=GICS2uUGvTE (America’s powerful female politicians tell us how they broke the glass ceiling); https://www.youtube.com/watch?v=PYyBqs_x044 (The Likability Dilemma for Women Leaders | Robin Hauser | TEDxMarin)
|
7) |
Eğitimde ve İstihdamda Fırsat Eşitliği: Kaynak temelli ve yetenek yaklaşımlarının uygulamaları |
Gender Equality in Education:
•https://www.youtube.com/watch?v=2Oexo0jpstk
•https://www.youtube.com/watch?v=J1MkBNVfAxE
•Gender stereotypes and education:
•https://www.youtube.com/watch?v=nrZ21nD9I-0
•Education and gender equality: main challenges
•https://www.youtube.com/watch?v=p5t_dB0Z_rE
•ETCEP Kapanış Töreninde Gösterilen Kapanış Filmi
•https://www.youtube.com/watch?v=J848Ey8hGPs
Search resistance to ETCEP project? What are the grounds of criticisms?
Süleymanoğlu-Kürüm, R., & Cin, F. M. (2020). Feminist Framing of Europeanisation. Gender Equality Policies in Turkey and the EU, Basingtoke: Palgrave Macmillan (Chapter 10 and Chapter 11)
|
8) |
Toplumsal Cinsiyet Karşıtlığı Hareketleri
|
Kuhar, R., & Paternotte, D. (Eds.). (2017). Anti-gender campaigns in Europe: Mobilizing against equality. Rowman & Littlefield (Chapter 1 and Chapter 14 essential)
Çağatay, Selin. (2019, January 9), Selin Varieties of anti-gender mobilizations. Is Turkey a case?: https://blogs.lse.ac.uk/gender/2019/01/09/varieties-of-anti-gender-mobilizations-is-turkey-a-case/
https://www.youtube.com/watch?v=OSa1TvZ83ug (How did the anti-gender movements erupt?); https://www.youtube.com/watch?v=l1p4_jBiXMw (Anti-Gender Politics by Sonia Correa (Part 1)); https://www.youtube.com/watch?v=f8jBdBjmVgg (Anti-Gender Politics by Sonia Correa (Part 2)); https://blogs.lse.ac.uk/gender/2019/05/20/new-episode-anti-gender-turkey/ (Anti-Gender in Turkey)
|
9) |
Katılımcı Eylem Araştırması (KEA) Eğitimi |
Bu hafta, toplumsal cinsiyet eşitsizliği konularını ele alan etkili projeler oluşturmayı öğreneceğiniz Katılımcı Eylem Araştırması (PAR) eğitimi için ayrılacaktır. Öğrenciler, gelişim ile bağlantı kurarak 3-5 dakikalık bir video veya 4-5 fotoğraftan oluşan bir Photovoice projesi hazırlamak üzere üç kişilik gruplar halinde çalışacaklardır. Üretilen eserler sınıfta sunulacak ve bu sunumdan %10 not verilecektir. Eserin hazırlanmasının ardından, her grup, projenin kendileri için anlamı, önemi ve etkisi üzerine bir değerlendirme raporu (1500–2000 kelime) yazacak ve bu raporu bireysel olarak teslim edecektir. Rapor, %20 not ile değerlendirilecektir. Bu ödev, toplam notun %30’unu oluşturur. Detaylı talimatlar eğitim sırasında verilecektir. |
10) |
Siyasi Temsil ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği |
Taşkın, Burcu (2020). Cherry-Picking in Policymaking: The EU’s Presumptive Roles on Gender Policymaking in Turkey, in Feminist Framing of Europeanisation: Gender Equality Policies in Turkey and the EU, Palgrave Macmillan (Chapter 7; pp. 131-155).
Celis, K., & Childs, S. (Eds.). (2024). Gender, conservatism and political representation. ECPR press.
https://www.youtube.com/watch?v=7wzceILi774 (On being a women and a diplomat); https://www.youtube.com/watch?v=A1HbQup-vKE (Sweden's Margot Wallström on the lessons from feminist foreign policy); https://www.youtube.com/watch?v=HdbnBBinjdM (How does gender relate to arms control and disarmament?); https://www.youtube.com/watch?v=II4LKm1ifAo (Gender Equality Small Arms Control – Towards Bullet-Proof Inclusion).
Suffragette filminizi izleyip sınıf içi tartışmaya hazırlanın. Film analizi için yönerge Itslearning üzerinden paylaşılmaktadır.
|
11) |
Eleştirel Film Analizi Tartışması (Diren-Suffragette-20 dk) ve sonrasında Üreme Sağlığı Politikaları |
Rahime Süleymanoğlu-Kürüm, Politics of Family Planning in Turkey: Ideological Polarization and Demographic Policies, in Yılmaz Esmer, Culture, Politics, Ideology and Reproductive Health in Turkey, Peter Lang. 2022. |
12) |
İnsani Güvenlik ve İnsan Kaçakçılığı |
Reardon, B. A., & Hans, A. (Eds.). (2018). The gender imperative: Human security vs state security. Taylor & Francis.
Hodge, D. R., & Lietz, C. A. (2007). The international sexual trafficking of women and children: A review of the literature. Affilia, 22(2), 163-174.
Todres, J., & Diaz, A. (2021). COVID-19 and human trafficking—The amplified impact on vulnerable populations. JAMA pediatrics, 175(2), 123-124
https://www.youtube.com/watch?v=3ZGPEclrEEM (Trailer of Price of Sex documentary); https://www.youtube.com/watch?v=MFaDHgXPbU (Full documentary -Nefarious) |
13) |
Cinsiyete dayalı şiddet |
https://www.youtube.com/watch?v=pZwvrxVavnQ
https://fra.europa.eu/en/publications-and-resources/data-and-maps/survey-data-explorer-violence-against-women-survey
http://kadincinayetlerinidurduracagiz.net/veriler/2947/kadin-cinayetlerini-durduracagiz-platformu-2020-raporu
Süleymanoğlu-Kürüm, R., & Cin, F. M. (2020). Feminist Framing of Europeanisation. Gender Equality Policies in Turkey and the EU, Basingtoke: Palgrave Macmillan (Chapter by Burcu Özdemir Sarıgil)
|
14) |
Katılımcı videoların gösterimi ve Tartışma |
Assignment 2: Screening of PARs and submission of PAR Report |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. |
3 |
2) |
Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
4 |
3) |
Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. |
2 |
4) |
Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. |
5 |
5) |
İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. |
3 |
6) |
Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. |
5 |
7) |
Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
2 |
8) |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
5 |
9) |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. |
5 |
10) |
İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. |
1 |
11) |
Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. |
4 |
12) |
İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |
2 |