Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanımı. Giriş ve ders yükümlülükleri. Proje danışmanı seçimi. |
|
2) |
Konuların tartışılması. Eleştirel düşünme alıştırması. Hazırlık yükümlülükleri. Araştırma süreci. |
Proje üzerine çalışma. |
3) |
Araştırma süreci. Kaynak planlama. Fikri şekillendirme. |
Proje üzerine çalışma. |
4) |
Okunan makaleler kullanılarak konu seçimini tamamlama. Öneri taslağı yazımı. Süreci planlama ve şekilllendirme. |
Proje üzerine çalışma. |
5) |
Sunum hazırlama, deneme çekimi ve proje önerisi. |
Proje üzerine çalışma. |
6) |
İlk jüri. |
Sunum üzerine çalışma |
7) |
Üretimin başlaması |
Proje üzerine çalışma. |
8) |
Üretim. Sunum metodu araştırması. |
Proje üzerine çalışma. |
9) |
Üretim. Bildiri taslağının yazımı. |
Proje üzerine çalışma. |
10) |
Sunum hazırlama. Ürün simulasyonu ve bildiri. |
Proje üzerine çalışma. |
11) |
İkinci jüri. |
Sunum üzerine çalışma. |
12) |
İşlerin son hale getirilmesi I |
Proje üzerine çalışma |
13) |
İşlerin son hale getirilmesi II |
Proje üzerine çalışma. |
14) |
Final jürisi için sunumu şekillendirme: Öneri metni, bildiri metni ve tamamlanmış ürün. |
Proje üzerine çalışma. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
|
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
|
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
|
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
|
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
|
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
|
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
|
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
|
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
|
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|