PHT2126 Word and ImageBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAFÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FOTOĞRAF
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PHT2126 Sözcük ve İmge Bahar 2 2 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Dersin Amacı: Bu uygulamalı derste görsel iletişimin kavram ve teknikleri ile metin ve imge ilişkisi öğrencilere tanıtılacaktır. Dersin amaçları arasında tasarım ve tipografi prensiplerinin anlaşılması, tasarım terminolojisi bilgisi ve tasarım sürecine dair farkındalık oluşturma, kavram yaratımı ve grafik tasarım gereçlerinin keşfi, kelime ve imge arasinda yaratıcı bir bağ kurulmasi, pozitif bir egitim ve ilham verici bir stüyo ortamının yaratılması bulunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Kavramları görselleştirir.
II. Tipografi ilkelerini tanır ve bunları işlerine uygular.
III. Tasarım terminolojisinin yanı sıra görsel kelime dağarcıklarını zenginleştirir.
IV. Tasarım süreci hakkında bir farkındalık oluşturur.
V. Kelime ve görüntüyü birleştirerek grafik tasarımdaki kompozisyonu, bileşenleri ve kavramları keşfeder.
VI. Kelimeyi ve görüntüyü bir araya getirmenin yaratıcı yollarını dener.
VII. Grafik tasarımın oluşumunda eleştirel düşünme becerilerini sergilemek ve verilen tasarım problemine ve medyaya bir sentez çizmek
VIII. Olumlu, motive edici ve teşvik edici bir ekip üyesi karakteri
IX. Çeşitli grafik tasarım araçları, medya ve bilgisayar teknolojisini kullanarak başarılı uygulama ve sunum tekniklerini sergilemek

Dersin İçeriği

Bu dersin eğitim metodlari arasında ders anlatimi, grup tartışmaları, bireysel kritikler ve yaratici isler bulunmaktadir. Verilen görevleri zamaınnda yapmak, sınıfta çalışmaya hazirlikli gelmek, dersteki kritik ve tartışmalara diğer sosyal paylaşımlara olduğu gibi katılım bu dersin başarısı için çok önemlidir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Clair, Kate. Typographic Workbook. NY: John Wiley & Sons Inc., 1999.

Spiekermann, Erik. Stop Stealing Sheep. CA: Adobe Press, 1993.

Jean, Georges. Yazı, İnsanlığın Belleği, Yapı Kredi Yayınları, 2001.

Scott McCloud. Understanding Comics. Perennial; Reprint edition, 1994.

Print MAGAZINE, Communication Arts MAGAZINE
Additional handouts will be given in class.

Diğer Kaynaklar: Tasarım Tarihi / Design History
http://www.designhistory.org

Sanat Tarihi / Art History:
www.all-art. org
www.artcyclopedia. com
www.artlex.com
www.rleggat. com/photohistory
www.zeroland. co.nz/art_ theory.html

Tasarım Birlikleri / Design Associations
www.icograda. org
www.aiga.org
www.gmk.org. tr
http://tdc.org
www.a-g-i.org

Design Portals/ Tasarım Portalları:
http://thedesignenc yclopedia. org
www.dexigner. com
www.designrelated. com
www.typotheque. com
www.graphic- design.com
www.designwritingre search.org

Lorem İpsum
www.lipsum.com

What’s a Print:
www.moma.org/ exhibitions/ 2001/whatisaprin t/flash.html

Muzeler / Museums:
www.designmuseum. org
www.cooperhewitt. org
www.postermuseum. pl
www.museum-gestaltu ng.ch
www.bauhaus. de
www.tate.org. uk

Posterler/Posters:
http://www.theartof poster.com

Tasarımcılar / Designers
www.edfella. com
www.sagmeister. com
www.davidcarsondesi gn.com
www.barnbrook. net
www.miltonglaser. com
www.edwardtufte. com

İlginç siteler/bloglar + ilham kaynakları / Interesting sites/blogs + sources of inspiration
www.papercritters. com/pc.php
http://spacesick. blogspot. com

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi.
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi.
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek.
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi.
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi.
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek.
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi.
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi.
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi.
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi.
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi.
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma.