Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş: Ders programı ve yapısının gözden geçirilmesi. |
- |
2) |
Analog Fotoğrafın Anlam ve Varlıkbilimi: Fotoğraf öncesi; fotoğraf; fotoğraf sonrası. Tarihsel bir bakış açısı. |
İzleme: “Film Hala Yaşıyor” belgeseli (T. Kayo; 2017).
Watching: “Film is Still Alive” documentary (T. Kayo; 2017). |
3) |
Fotoğraf Optiği ve Karanlık Oda Ekipmanları: Kameralar, lensler, filmler, filtreler, karanlık oda ekipmanları ve kimyasallar. Fotoğrafın kültürel gelişimi üzerine çoktan seçmeli bir test. |
Okuma: “Fotoğraf: İnsanlığın Tanığı ve Kayıt Aracı” (E. Steichen; 1958).
Reading: “Photography: Witness and Recorder of Humanity” (E. Steichen; 1958). |
4) |
Işık ve Renk + Pozlama: Bilimsel ve tarihsel perspektifte ışık ve renk. Renk psikolojisi ve ikonografisi. Diyafram, Enstantane ve ISO. |
Fotoğraf Çekimi: Bir temayı 35 mm film ile betimleme.
Okuma: "Fotoğrafçının Gözü" (J. Szarkovski; 1966).
Shooting: A theme with 35 mm.
Reading: “The Photographer’s Eye” (J. Szarkovski; 1966). |
5) |
Karanlık Oda Süreçleri: Film ve Kâğıt Geliştirme: Film ve kağıtları yükleme, yıkama, kurutma ve arşivleme. Kâğıt türleri; kontak baskı. |
Film Banyosu: 35 mm filmin banyo edilmesi ve kontak baskı alma.
Okuma: "The Decisive Moment" (H-C. Bresson; 1952).
Developing: The film & contact print.
Reading: “The Decisive Moment” (H-C. Bresson; 1952). |
6) |
Baskı Türleri ve Deneysel Teknikler: Fixed-grade ve Split-grade baskılar; solarizasyon tekniği ve üst üste baskı. |
Baskı: 5 Analog fotoğraf.
Okuma: "Fotoğrafçılık" (S. Kracauer; 1933).
Printing: 5 analogue photographs.
Reading: “Photography” (S. Kracauer; 1933). |
7) |
Alternatif Fotoğraf: Sanatçılardan alternatif ve deneysel teknikler: Alfred Stieglitz; Ansel Adams; Jerry Uelsmann; Joel-Peter Witkin; Şahin Kaygun; Reha Akçakaya; Robert ParkeHarrison; Juan Fontcuberta. |
Solarizasyon: 35 mm filmi solarize ederek banyo etmek.
Sunumların hazırlanması.
Implying: Solarization on a roll of 35 mm.
Preparing presentations. |
8) |
Analog, Dijital Fotoğrafın Karşısında & Sunumlar: Analog ve dijital fotoğraf arasında ayrıntılı bir karşılaştırma; Analog tekniği kullanan fotoğrafçı projeleri ve yaşamı üzerine sunumlar. |
Üst-üste Baskı: Bu teknikle iki adet kompozisyon yapmak.
Sunumların hazırlanması.
Printing: 2 combined photographs.
Preparing presentations. |
9) |
Dünyayı Değiştiren Fotoğraf ve Projeler & Sunumlar: Hikayeleriyle ünlü fotoğraf ve fotoğraf projeleri; Analog tekniği kullanan fotoğrafçı projeleri ve yaşamı üzerine sunumlar. |
Yazım: Analog teknik kullanan bir fotoğrafçı üzerine eleştiri yazmak.
İzleme: "Blow-up" (M. Antonioni; 1966).
Authoring: A critique on a photographer who uses analogue technique.
Watching: “Blow-up” (M. Antonioni; 1966). |
10) |
Sanat Fotoğrafı?: Sanatın temel tanımları; sanat felsefesindeki kilometre taşları; fotoğrafı kim tanımladı ve onu ne tanımlar; bilimden sanata fotoğraf. |
Okuma: “Fotojurnalizm” (A. Güler; 1977).
İzleme: "Arka Pencere" (A. Hitchcock; 1954).
Reading: “Photojournalism” (A. Güler; 1977).
Watching: “Rear Window” (A. Hitchcock; 1954). |
11) |
Sanatçı Sunumu I: Bir sanatçı/akademisyenin analog fotoğraf projeleri hakkında sunumu.
Özel Konu: Robert & Shana ParkeHarrison: Mimar'ın Kardeşi |
Okuma: "Mekanik Reprodüksiyon Çağında Sanat Yapıtı" (W. Benjamin; 1935).
İzleme: "Ejderha Dövmeli Kız" (D. Fincher; 2011).
Reading: “Art in the Age of Mechanical Reproduction” (W. Benjamin; 1935).
Watching: ”The Girl with the Dragon Tattoo” (D. Fincher; 2011). |
12) |
Sanatçı Sunumu II: Bir sanatçı/akademisyenin analog fotoğraf projeleri hakkında sunumu.
Özel Konu: Gregory Colbert: "Ashes & Snow". |
Okuma: "Fotoğrafın Kullanım Alanları" (J. Berger; 1978).
İzleme: “Memento” (C. Nolan; 2000).
Reading: “Uses of Photography” (J. Berger; 1978).
Watching: “Memento” (C. Nolan; 2000). |
13) |
Değerlendirme ve Fotoğrafın Geleceği: Dönem içinde işlenen konuları kısaca özetlenmesi; fotoğrafın nereden geldiği ve nereye gideceği hakkında tartışma. |
Final projeleri olarak portfolyoların hazırlanması.
Preparing: A portfolio as the final project. |
14) |
Final Projesi: Portfolyo sunumları. |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
5 |
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
1 |
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
1 |
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
2 |
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
5 |
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
3 |
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
1 |
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
1 |
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
4 |
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
1 |
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
1 |
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
2 |
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
5 |
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
3 |