PHT1018 Digital Image Editing and ProcessingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAFÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FOTOĞRAF
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PHT1018 Sayısal Görüntü Düzenleme ve İşleme Bahar 2 2 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Uzman MURAT ÇÖPÇÜ
Dersin Amacı: Bu ders, analog/filmli fotoğraf ve karanlık oda ekipmanlarının kullanımına giriş yapmayı amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;

1. Kullanılan ekipmanı tanır.

2. Teknik problemlere çözüm bulur.

3. Estetik problemlere çözüm bulur.

4. Sistematik düşünme yetisini geliştirir.

5. Tasarım konusunda ilerleme kaydeder.

6. Disiplinler arası alanda beceri gösterir.

Dersin İçeriği

Bilgisayar temelli kavramları açıklayarak bilgisayar destekli görüntü tekniklerine giriş. Dijital görüntü tekniklerini kendini ifade aracı olarak kullanma. Çekim öncesi ve yapım sonrası görüntüler arasında bağlantı kurma.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teknolojik gelişmeler: Kamera, sensör vb.
2) Tekrar (farklı tekniklerle biçimsel efekt verme).
3) Teknolojik gelişmeler: Software, tarayıcılar, yazıcılar vb.
4) Dijital Sanat 1: Dünyadaki dijital uygulamalar.
5) Bilgisayar destekli fotoğraf tasarımı.
6) Tasarımda biçim: Işık ve renk kontrolü.
7) Tasarımda biçim: Nokta, çizgi, spot vb.
8) Dijital Sanat 2: Türkiye’deki dijital uygulamalar.
9) Eliminasyon (klonlama, silme vb.).
10) Kombinasyon (Kurgu, kolaj vb.).
11) Kombinasyon (Kurgu, kolaj vb.).
12) Deformasyon (filtreleme).
13) Tekrar (farklı tekniklerle biçimsel efekt verme).
14) Deformasyon (brush ve action kullanımı).

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Baykal, G. (2003). Photoshop C52. İstanbul: Pusula.

2. Kelby, S. (2013). The Adobe Photoshop CS6 book for digital photographers. Berkeley, CA: New Riders.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 9 3 27
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 10 40
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. 5
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. 1
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. 1
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. 2
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. 5
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. 3
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. 1
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. 2
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. 4
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. 1
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. 1
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. 2
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. 3
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. 2