PHT1017 Photography and Visual MethodologiesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAFÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FOTOĞRAF
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PHT1017 Fotoğraf ve Görsel Metodolojiler Güz 2 2 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Dersin Amacı: Fotoğraf ve Görsel Metodolojiler dersinin amacı öğrencilere çağımızda sanat eseri, belge, semptom gibi farklı rolleri olan, gerek sabit gerek hareketli görüntüleri derinlemesine analiz edebilme; bu analizlerini akademik bir dille yazılı ifade edebilme ve analizlerinden yola çıkarak daha özgün ve derin görsel projeler üretebilme becerilerini kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;

1) Görsel kültürün öğelerini, oyuncularını ve dinamiklerini tanır ve analiz eder.

2) Fotoğrafın evrensel görsel kültür içerisinde şu anki yerini ve geleceğini sorgular.

3) Sosyal ve beşeri bilimlerde görüntü/imge üzerine çalışmış belli başlı kuramcıları ve kuramlarını eleştirel bir gözle irdeler.

4) Plastik sanatlar, sinema, fotoğraf, tarih ve kuram evrenleri arasındaki kavramsal bağlantıları anlar.

5) Edindikleri görsel okurluk becerilerini kavramsal içerikli metinlerde ifade edebilir.

Dersin İçeriği

Fotoğraf ve Görsel Metodolojiler dersi 20. ve 21. yüzyılın görsel kültür öğeleri, oyuncuları ve dinamikleri hakkındaki belli başlı sosyal ve beşeri bilimler kuramlarını ve bu kuramlardan yola çıkarak gelişmiş yöntemleri tanıtır ve öğrencilerin bu kuram-yöntem ilişkilerini temel olan görsel ve yazılı analizler yapmasını gerektirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Dersin Tanıtımı, İş Bölümü.
2) Tarih ve fotoğraf: Modern ve Postmodern tanımları.
3) Bir araştırma yöntemi olarak fotoğraf çekmek.
4) İmgenin boyutları: yüzey, zaman, mekan.
5) Görsel Metodolojinin 4 ana bileşeni I: İmgenin üretimi ve kendisi.
6) Görsel Metodolojinin 4 ana bileşeni II: İmgenin dolaşımı ve izlenilmesi.
7) İçerik ve kompozisyon analizi.
8) Göstergebilim.
9) Psikanaliz.
10) Söylem analizi.
11) Antropolojik ve etnografik çalışmalarda fotografik uygulamalar.
12) Dijital metodolojiler.
13) Bir araştırma nesnesi olarak fotoğraf.
14) Öğrencilerin final projesi önerilerinin değerlendirilmesi ve geri dönüt verilmesi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: G. (2016). Visual methodologies : an introduction to researching with visual materials. London: SAGE Publications Ltd.

Fox, A. & Caruana, N. (2020). - Photography as a social research method. Singapore: Springer. Stanczak, G. (2007). Visual research methods : image, society, and representation. Los Angeles: Sage Publications.
Diğer Kaynaklar: Research in photography : behind the image. London, UK New York, NY, USA: Bloomsbury Publishing, Plc. B39.

Read, S. & Simmons, M. (2017). Photographers and research : the role of research in contemporary photographic practice. New York, NY: Routledge. - Langmann, S. & Pick, D. (2018).

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. 2
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. 4
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. 5
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. 4
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. 1
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. 2
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. 5
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. 5
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. 2
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. 4
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. 5
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. 2
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. 3
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. 5