PHT1015 Basics of Moving ImageBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAFÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FOTOĞRAF
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PHT1015 Hareketli Görüntünün Temelleri Güz 2 2 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Dersin Amacı: Bu ders, televizyon ve video üretiminde teorik ve pratik uygulamaları bir arada sunmayı amaçlar. Bu nedenle, anlatı normları, sinematografik aygıtların eleştirel ve kültürel kullanımları, yazarlık gibi kavramlar teknik konularla birlikte ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;

1. Video üretiminin temel kavramlarını bilir.

2. Üretim sürecine dahil olan medyayı kullanma becerisi gösterir.

3. Bu medyanın anlatısal kullanımının becerisini gösterir.

4. Bu medyaya özgün eleştirel düşünce ve kültürel çalışmalar çerçevesinde yaklaşır.

5. Film, TV ve vido dilini yüksek seviyede okuma becerisi sergiler.

6. Video üretimi süreci içerisindeki yazarlık kavramını alımlar.

7. Işık, ses, kamera ve ekipmanlarının sinematografik kullanımını beceriyle uygular.

8. Kurgu ve montajın anlatı gücünü kavrar ve bunları beceri ile uygular.

Dersin İçeriği

Bu ders iki bölümde yapılandırılmıştır. İlk bölüm, öğrencilere TV ve video prodüksiyon ve post-prodüksiyon alanının temel terimleri ve kavramları ile ilgli bir anlayış vermeyi amaçlamaktadır. Klasik ve çağdaş örnekler üzerinden, medyanın değişken kullanımları sunulacak, TV ve Video araçlarının kullanımı ile ilişkili olan anlatı yapıları analiz edilecektir.

İkinci bölüm, öğrencilerin TV ve Video araçlarını kullanım becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Bu aşamada, kamera, ışık ve ses ekipmanları, senaryo ve post-prodüksiyon ekipmanlarının pratik kullanımları uygulanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, içeriği hakkında bazı film örnekleri ve tartışma.
2) Sinema, televizyon ve video kavramlarına giriş.
3) Kamera: Kamera ekipmanları, kamera açıları, hareketleri / kameranın anlatısal kullanımı hakkında temel bilgiler.
4) Sahneleme: Açık / Kapalı form, lens kullanımı, çerçevenin organizasyon ve oyunculuk.
5) Işık: Işık ekipmanları ile ilgili temel bilgiler, ışığın anlatısal kullanımı.
6) Ses: Temel ses ekipmanları, diyalog, ses efektleri, müzik, sesin anlatısal kullanımı.
7) Senaryo: Senaryonun temel kuralları ve kavramları.
8) Kurgu: Kurgunun anlatısal kullanımı. Kurgu tarihi ve teorisi, doğrusal ve doğrusal olmayan kurgu süreçleri ve araçları hakkında bilgi.
9) Renk: Rengin anlatısal ve farklı türlerde kullanımları ile örnekler.
10) Aracın eleştirel ve anlatısal doğası. Film okuma ve yöntemleri.
11) Film analizi ile ilgili sunumların sözlü olarak sunulması.
12) İleri düzeyde kurgu uygulaması.
13) Final projeleri senaryo geliştirme.
14) Final projeleri çekimleri.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Chion, M.(1994). Audio-vision : sound on screen. New York: Columbia University Press.

2. LoBrutto, V. (2005). Becoming film literate: the art and craft of motion pictures. Westport, Conn: Praeger.

3. Wheeler, P. (2001). Digital cinematography. Oxford, England Boston, MA: Focal Press.

Reading excerpts will be assigned at the beginning of the semester.
Diğer Kaynaklar: 1. Crittenden, R. (1995). Film and video editing. London New York: Blueprint, an imprint of Chapman & Hall.

2. Dancyger, K. (2011). The technique of film and video editing history, theory, and practice. Burlington, MA: Elsevier/Focal Press.

3. Long, B. & Schenk, S. (2002). The digital filmmaking handbook. Hingham, Mass: Charles River Media.

4. McKee, R. (1999). Story : substance, structure, style, and the principles of screenwriting. London: Methuen.

5. Wheeler, P. (2005). Practical cinematography. Oxford Boston: Elsevier/Focal Press.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 36
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. 5
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. 2
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. 3
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. 1
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. 5
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. 5
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. 1
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. 4
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. 5
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. 1
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. 3
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. 4
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. 4
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. 4