Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel Fotoğrafçılık - Gözün görsel becerileri - Camera Obscura - Kameralar - Film formatları ve filmler - Duyarlılıklar - Objektifler - Diyafram ve enstantane - Pozlama - Pozometre - Pozlama yöntemleri ve müdahale - Alan derinliği, aşırı odak mesafesi vb. |
|
2) |
Orta format kameralar: Büyük format kameralar (kamera hareketleri, Scheimpflug Kuralı, Kapasite, Örnek çekimler) and 35 mm kamera hareketleri. |
|
3) |
Işık, renk ısısı, renk dönüştürme filtreleri, renk ısısının ölçümü, dijital fotoğraflarda white proof, düzeltme, kontrast durumu, bulanıklık, yoğunluk, polarize filtreler ve filtre faktörleri. |
|
4) |
Fotoğraf stüdyosu, stüdyo ve ışık sistemleri. |
|
5) |
Işıklandırma ve kontrast. |
|
6) |
Model ve objelerle sınıf çalışması. |
|
7) |
Devamlı ışıkla çekim. |
|
8) |
Çeşitli ışık kaynaklarının bileşik kullanımı. |
|
9) |
Yüksek kontrast (high key) için örnek fotoğraflar, düşük kontrast (low key) için örnek fotoğraflar, beyaz arka planda beyaz obje çekimi, siyah arka planda siyah obje çekimi. |
|
10) |
Chiaroscuro aydınlatması - Rembrandt Aydınlatması - Cameo Aydınlatması - Siluet Aydınlatması Notan aydınlatmasına uygun çekimler. |
|
11) |
Ara sınav ödevinin sunumu. |
|
12) |
Anahtar ışık Dolgu ışık -Lateral -Ters ışık -Kafa üstü ışığı -Below-Bound -Arka plan -Yansıtma -Doğrudan Işık -Doğrusal olmayan Işık -Böyen -Geniş -Dar -Kelebek. |
|
13) |
Mimari Sualtı Hava Endüstriyel Gece Geniş plato gerektiren çekimler: Otomotiv, Oda -Lokasyon (Mutfak, banyo, mobilya, vs) Mevcut ortam ışığından faydalanma ve beraberinde ışık kullanımı. |
|
14) |
Final Projeleri. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
5 |
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
3 |
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
1 |
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
1 |
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
5 |
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
4 |
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
1 |
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
1 |
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
1 |
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
4 |
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
1 |
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
3 |
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
2 |
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
2 |