FOTOĞRAF | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PHT1011 | Kamera Görüntüleri Tarihi I | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PRÖHL JOCHEN JAKOB |
Dersin Amacı: | Bu ders, eleştirel uygulamacılar olarak gelişiminizi olanaklı kılacak şekilde, kamera temelli görüntüleri tarihsel bir perspektifte sunmayı amaçlar. Ders, görüntüyü sabitlemeye yönelik ilk girişimlerden Birinci Dünya Savaşı'nın sonuna kadar, birer görsel üretme yöntemi olarak fotoğrafın ve filmin tarihsel gelişimleri içindeki dönüm noktalarını gözden geçirecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1. Fotoğrafik görüntülerin ortaya çıkışına dair farklı yaklaşımları birbirinden ayırır. 2. Görsel kültürü ve görüntülerin öncül tarihini fotoğrafik görüntülerin ortaya çıkışı ile ilişkilendirir. 3. Fotoğrafik görüntüler ve onlar üzerinden hakikat iddia edilmesi arasındaki ilişkiyi değerlendirir. 4. Erken fotoğrafik tekniklerin çeşitliliğini anlar. 5. Erken fotoğrafçılığın kullanım türlerinin çeşitliliğini anlar. 6. Fotoğraf görüntülerinin gerçeklik iddialarındaki değişimlerin nedenleri anlar. 7. Filmsel görüntülerin ortaya çıkış amaçlarının çeşitliliğini, bilim ve kamusal eğlence gelenekleriyle kurdukları ilişkileri anlar. 8. Sanat olarak nesnelerin durumu ve kimliği ile kamera temelli görüntüler arasındaki ilişkinin geçirdiği değişimleri anlar. 9. Kamera temelli görüntülerin birer belge, belgesel ve röportaj olarak geçirdikleri değişimi anlar. 10. Kamera temelli görüntü geleneklerini yaratıcı bir bakış açısıyla keşfeder. |
Bu ders, fotoğrafın teknik gücünün yenilikçi uygulayıcılar tarafından hangi farklı şekillerde ortaya konduğunu inceler. Farklı fotoğraf ve film deneyimlerinin hakikat ve bilgi iddialarına dahil olma yollarını araştırır. Özellikle sinema içinde farklı film uygulamalarının ortaya çıkışını gözden geçirir. Film uygulamasındaki biçimsel yenilikler ile kurumsalı da içeren sosyo-politik değişimler arasındaki ilişkiyi değerlendirerek, sinema türleri arasındaki farklılıkları araştırılır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | "Giriş: Kamera görüntüleri, tarih, zaman, anlatı ve bellek." | |
2) | "Ödev I" | |
3) | "Fotoğraf: İcatlar ve yönler" | |
4) | "Erken fotografik portre." | |
5) | "Erken fotografik manzara." | |
6) | "Ödev II." | |
7) | "Ara sınav: Erken dönem bir filmin gösterimi." | |
8) | "Erken dönem film ve sinema I: Bilim ve hareketin rasyonelleşmesi." | |
9) | "Erken dönem film ve sinema II: Film sahnelemede çeşitlenmeler." | |
10) | "Sanatı farklılaştıran fotoğraf ve film: Modern sanatta kamera görüntülerine karşılıklar." | |
11) | "Fotoğraf ve filmi farklılaştıran sanat: Modernizm, avant-garde fotoğraf ve film uygulamaları." | |
12) | "Ödev III ." | |
13) | "Röportaj, belgesel, kurgu, imgelem ve moda türleri." | |
14) | "Sunumlar ve görsel kompozisyon ödevlerinin tartışılması, düzeltme." |
Ders Notları / Kitaplar: | Mary Warner Marien, Photography: A Cultural History, 2nd edition, Laurence King, London, 2006; Ian Jeffrey, Revisions: An Alternative History of Photography, National Museum of Photography, Film and Television, Bradford, England, 1999; Geoffrey Batchen, Burning with Desire: The Conception of Photography, The MIT Press, 1999. |
Diğer Kaynaklar: | "Heilbrunn Timeline of Art History (Metropolitan Museum, NY): http://www.metmuseum.org/toah/hi/te_index.asp?s=all&t=all&d=photographs&x=21&y=15 Victoria and Albert Museum, Photography: http://www.vam.ac.uk/page/p/photography/" |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 35 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | 3 |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | 5 |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | 5 |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | 5 |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | 3 |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | 5 |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | 5 |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | 5 |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | 1 |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | 4 |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | 5 |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | 5 |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | 2 |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. | 4 |