VCD4018 3D AnimationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD4018 Üç Boyutlu Animasyon Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: This course is an intermediate level 3D modeling and animation course. The aim of this course is to help students to gain experience on some special subjects of 3D modeling and animation. Students will create a complete major project on any intermediate level subject of 3D, which they want to specialize, from scratch. Instructor / mentor of the course will guide students to complete their major projects. In addition, lectures will be focused on several special subjects and these lectures will be supported by class works and minor home works. These lectures will also help students to create, develop and complete their major projects. Every student have to create their own major projects for final submission while collaborative work will be supported for class works and home works.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. To practice on creating a 3D project from scratch.
II. Practice skills in special subjects of virtual 3D environment.
III. Practice skills of intermediate and advanced animation in 3D environment.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Week : Theory of advanced modelling techniques (mesh modelling, spline modelling, patch modelling, NURBS modelling)
2) 2.Week Choosing a form to model in 3D and preliminary work on the desired model.
3) 3.Week : Class work
4) 4.Week : Class work
5) 5.Week : Class work
6) 6.Week : Discussion on the finished 3D model and planning a scene for presenting the model. Finished 3D model will be graded as mid term 1
7) 7.Week : Theory on lighting and framing techniques.
8) 8.Week : Class work
9) 9.Week : Class work
10) 10.Week : Class work
11) 11.Week : Discussion on the finished scene and planning a 10 seconds animated TV spot. Finished scene will be graded as mid term 2
12) 12.Week : Class work
13) 13.Week : Class work
14) Finished film will be graded as final exam

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Proje 11 60
Final 3 24
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematiksel ve fiziksel konularda bilgi sahibi olmak,
2) Ofis ortamında gerekli yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak
3) Yazılım ile ilgili temel kavramları, ilke ve esasları açıklayabilmek ve geliştirmek
4) Bilgisayar alanındaki alet, makine ve araç gereci tanıma ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olarak gerekli durumlarda sistem kurulum ve bakımını yapabilmek
5) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek,
6) Yazılımda gerekli veritabanı kurulum, bakım, kontrollerini yapabilmek,
7) Masaüstü ve internet programcılığında grafiksel ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olmak,
8) Internet projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olmak
9) Proje geliştirme, ekip çalışması, yazılım ve donanım geliştirme bilgi ve becerisine sahip olmak
10) İşletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olmak, kurulum, bakım ve onarım yapabilmek